اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان:

لرستان رتبه نخست وقف انتفاعی و منفعتی را به خود اختصاص داد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: استان لرستان در سال جاری با ۷۵ مورد وقف انتفاعی و منفعتی رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است.

لرستان رتبه نخست وقف انتفاعی و منفعتی را به خود اختصاص داد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز ظهر امروز در سومین همایش وقف و رسانه که در خرم‌آباد با حضور رسانه‌های مختلف برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته وقف گفت: استان لرستان یک استان ولایی است که همیشه در تمام صحنه‌ها مردم این استان حضوری فعال داشته‌اند.

وی با بیان اینکه مردم لرستان طی سال جاری 75 مورد وقف انتفاعی و منفعتی انجام داده‌اند، خاطرنشان کرد: با این تعداد وقف استان لرستان در بین استان‌های کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

حجت‌الاسلام خاکباز یادآور شد: در سطح استان لرستان 1880 موقوفه انتفاعی و منفعتی وجود دارد که از این تعداد 107 موقوفه درآمدزا هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: اداره کل استان لرستان طی سال جاری طرح‌هایی نظیر طرح آرامش بهاری، طرح سوگواری یاس نبوی، طرح نشاط معنوی، طرح ضیافت الهی، جشن ولایت علوی و اکمال دین نبوی، ویژه برنامه‌های دهه کرامت و ... برگزار کرده است.

وی برگزاری مسابقات قرآن مرحله شهرستانی و استانی، برگزاری مسابقات اذان و تواشیح، طرح بصیرت عاشورایی و برنامه‌های دیگر را در این مدت انجام داده است، گفت:‌اصحاب رسانه در این برنامه‌ها همواره توانسته‌اند اداره کل اوقاف و خیریه لرستان را یاری دهند که جای تقدیر و تشکر دارد.

خاکباز خاطرنشان کرد: واگذاری موقوفات به سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذاری به موقوفات است که ما افراد خیری داریم که در سطح لرستان به عنوان مثال در شهرستان ازنا یک خیر ازنایی 2  میلیارد تومان موقوفه داشته و در شهرستان بروجرد یک خیر بروجردی نیز 4 میلیارد تومان وقف دانش آموزان بی‌بضاعت کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان گفت:‌اصحاب رسانه باید در زمینه وقف همچنان محکم باشند همانطور که طی یک سال گذشته استان لرستان را که در زمینه وقف در آخر جدول قرار داشت آن را به صدر جدول رسانده‌اند.

وی افزود: طی سال جاری اداره کل اوقاف و خیریه لرستان پیشقدم بوده و 6800 قاری قرآن کریم را آموزش داده است.

وی از تغییر و بازسازی امامزاده‌های محمد درب گنبد، امامزاده احمد پلدختر، امامزاده سید پلدختر، امامزاده‌های احمد و محمود نورآباد، امامزاده محمدحسن الیگودرز و ... خبر داد و گفت: امسال بیش از 2 میلیون زائر و گردشگر از امامزاده‌های لرستان بازدید و زیارت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام خاکباز خاطرنشان کرد: استاندار لرستان یک میلیارد تومان جهت آزادسازی اطراف امامزاده زیدبن علی خرم‌آباد اختصاص داده که بزودی فضای اطراف امامزاده زیدبن علی آزادسازی می‌شود.

لازم به ذکر است در این جلسه خبرنگاران نقطه نظرات خود را جهت تعامل و همکاری با این اداره بیان کردند.

انتهای پیام/85001/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول