اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی خبر داد

راه‌اندازی آژانس ویژه معلولان در بیرجند به زودی

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی گفت: آژانس ویژه معلولان در صورت تامین اعتبار به زودی در بیرجند راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی آژانس ویژه معلولان در بیرجند به زودی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسن قیاسی ظهر امروز در همایش معلولان ضایعه نخاعی خراسان جنوبی اظهار داشت: همه افراد جامعه از یک حقوق برابر برخوردار هستند.

وی ادامه داد: به جای نگاه ترحم‌آمیز به معلولان باید حقوق آنها را رعایت کنیم.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی اذعان داشت: خواسته‌های معلولان مشابه خواسته‌های انسان‌های سالم بوده و مانند آنها امید و آرزو داشته و دنبال استقلال هستند.

قیاسی با اشاره به قانون جامع حمایت از معلولان، تصریح کرد: در این قانون فرصت‌های برابر شامل اشتغال، مسکن، آزادی، عدالت و غیره بار معلولان به رسمیت شناخته شده است.

وی از راه‌اندازی آژانس ویژه معلولان خبر داد و گفت: مکاتبات لازم برای آن انجام شده که با تامین اعتبار به زودی راه‌اندازی می‌شود.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی افزود: دستگاه‌های دولتی و غیر‌دولتی لازم است فضا را برای استفاده معلولان شامل ایاب و ذهاب، آسانسور و ساخت رمپ‌های مناسب فراهم کنند.

پیگیری جدی مناسب‌سازی شهری توسط استانداری

قیاسی گفت: پیگیری جدی مناسب‌سازی دستگاه‌های دولتی و معابر شهری یکی از مهم‌ترین کارهای حوزه اجتماعی استانداری است که در پایان سال ارزیابی می‌شود.

وی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان خواست تا بخش گردشگری معلولان را در اولویت قرار داده و با کمترین هزینه زمینه تورهای مسافرتی معلولان را فراهم کند.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: با راه‌اندازی تورهای مسافرتی برای معلولان نشاط و شادابی در آنها تقویت می‌شود.

انتهای پیام/69017/ع30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول