اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام صدا و سیمای مرکز گلستان:

وقف توشه آخرت هر انسان است

قائم مقام صدا و سیمای مرکز گلستان با تاکید بر اینکه عمل هر انسان همیشه همراه اوست گفت: وقف توشه آخرت هر انسان است.

وقف توشه آخرت هر انسان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حمزه حمزه‎ای بعد از ظهر امروز در دومین همایش وقف و رسانه در سالن همایش‎های اشراق صدا و سیمای مرکز گلستان اظهار داشت: برزخ خانه‎ای است که مصالحش را انسان با اعمال خود تهیه می‎کند و اعمال خود انسان است که در فراز و نشیب برزخ همراه او خواهد بود.

وی ادامه داد: به این دلیل هر انسانی باید به فکر باشد و تا می‎تواند به فکر اندوختن توشه‎ای خیر برای آخریت و دوزخ خود باشد که یکی از کارهای خیر که می‎تواند توشه آخرت باشد وقف است.

قائم مقام صدا و سیمای مرکز گلستان خاطرنشان کرد: وقف باعث می‎شود تا پرونده اهمال انسان بسته نشود و در لحظات هولناک و سخت دست انسان را بگیرد.

حمزه‎ای تاکید کرد: گاهی یک دعا و فاتحه کسی که از موقوفه استفاده می‎کند حال انسان را به قدری متحول می‎کند که آرزو می‎کرد ای کاش تمام دارایی خود را اینچنین وقف می‎کرد.

وی افزود: یکی از مسائلی که باعث می‎شود این فرهنگ پسندیده ترویج یابد اطلاع‎رسانی است که رسانه‎های دیداری و نوشتاری، روزنامه‎ها و مطبوعات و خبرگزاری‎ها همیشه در این عرصه پیشگام بوده‎اند.

حمزه‎ای متذکر شد: وقف تنها به موضوع مادی خلاصه نمی‎شود و گاهی انتقال دانش هم می‎تواند وقف شود و تا زمانی که این دانش به نسل‎های آینده منتقل می‎شود ثواب آن به واقف خواهد رسید.

قائم مقام صدا و سیمای مرکز گلستان تصریح کرد: تمام رسانه‎ها می‎توانند بر اساس رسالت مهم و حساس اطلاع‎رسانی در راستای انتقال این فرهنگ و شناخت هرچه بیشتر فرهنگ وقف موثر و سهیم باشند.

حمزه‎ای در پایان ابراز داشت: صدا و سیمای مرکز گلستان نیز وظیفه خود می‎داند تا در این راه قدم بر دارد و همیشه آمادگی خود را برای قدم نهادن در این راه ارزشمند اعلام کرده و خواهد کرد.

انتهای پیام/83004/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول