اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان عنوان کرد

کاهش آمار ورودی کمیته امداد با فعال کردن بخش خصوصی

استاندار کرمان فعال کردن بخش خصوصی را خدمت به استان کرمان دانست و گفت: هر چه در این بخش ورود کنیم، ورودی‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) کاهش پیدا می‌کند.

کاهش آمار ورودی کمیته امداد با فعال کردن بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علیرضا رزم‌حسینی شب‌ گذشته در دیدار مدیرکل و مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان اظهار داشت: باید با شناسایی افراد موفق و کارآفرین که می‌توانند زنجیره اشتغال را ایجاد کنند، بخش خصوصی را تقویت کرد.

وی  با بیان اینکه مشکل بخش خصوصی نبود آدم‌های موفق و مسلط به کار است، بیان داشت: با شناسایی افراد موفق و تقویت آنها ضمن راه‌اندازی هولدینگ‌های اقتصادی، زنجیره کار ایجاد و بخش خصوصی رشد می‌کند.

استاندار کرمان افزود: بانک‌ها نیز به افراد کارآفرین اعتماد بیشتری دارند و تعامل بخش خصوصی با بانک‌ها بیشتر برقرار می‌شود.

رزم‌حسینی فعال کردن بخش خصوصی را خدمت به استان کرمان دانست و گفت: هرچه در این بخش ورود کنیم، ورودی‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اشتغالزایی انجام شده توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) ابراز داشت: اگر به جای 3 هزار نفر اشتغالزایی، 30 نفر افراد کارآفرین شناسایی و جذب شوند، زنجیره اشتغال توسعه پیدا می‌کند و افراد زیادی تحت مدیریت کارآفرینان مشغول به کار می‌شوند.

رزم‌حسینی همچنین با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) تنها بنگاهی است که نباید رشد کند، تصریح کرد: رشد فقر در جامعه زیبنده جمهوری اسلامی نیست.

وی از کمیته امداد به عنوان میراث گرانبهای امام خمینی (ره) یاد کرد و ابراز داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) سازمانی است که طبق مقررات مشخص با مهارت و تحت نظارت، توزیع پول و ارایه خدمات را به افراد نیازمند بر عهده دارد.

رزم‌حسینی افزود: کمیته امداد نهاد انقلابی است که به دست با برکت امام خمینی (ره) تاسیس شد و تاکنون خدمات زیادی در کشور انجام داده است.

وی همچنین دادن پول به کسی که جسم سالم و توان کارکردن دارد را ظلم به او دانست و با تاکید بر رونق بیشتر بخش توانمند‌سازی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی و پایین آمدن قدرت خرید مردم، برخی از خانواده‌ها با مشکلات اقتصادی مواجه هستند، اما به خاطر عزت‌ِ نفسی که دارند، حاضر نیستند، تحت پوشش کمیته امداد قرار بگیرند.

رزم‌حسینی افزود: اگر بخش اشتغال و توانمندسازی کمیته امداد امام خمینی (ره‌)  رونق گیرد، این‌گونه افراد برای کار و اشتغال به سمت کمیته امداد می‌آیند و بخش زیادی از مشکلات اقتصادی خانواده‌ها رفع می‌شود.

مقام عالی دولت در استان کرمان گفت: در بخش اقتصادی، اشتغال‌زایی و توانمندسازی به کمیته امداد امام خمینی (ره) کمک می‌کنیم، زیرا اعتقاد داریم هر چه بار کمیته امداد کم شود، بار دولت کم می‌شود.

رزم‌حسینی بر راه‌اندازی یک وب‌سایت با لینک خارجی برای مشارکت افراد متمکن خارج از کشور با کمیته امداد تاکید و خاطر نشان کرد: اعتمادسازی بسیار مهم است، بنابراین در این زمینه باید به گونه‌ای عمل شود تا خیران هزینه‌کرد مبالغی را که می‌پردازند با شفافیت کامل ببینند.

وی از برقراری ملاقات عمومی استاندار با مردم برای رفع مشکلات در روزهای دوشنبه هر هفته و با حضور مدیران استانی خبر داد و افزود: توجه به مشکلات مردم بسیار ضروری است و باید پاسخگوی مردم باشیم.

انتهای پیام/2446/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول