اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

فروش نیروگاه‌ها به بخش خصوصی جای تأسف دارد

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: اینکه دولت پیشین برای پرداخت بدهی‌های خود اقدام به خصوصی‌سازی و در مواردی فروش نیروگاه‌ها کرده است، جای تأسف دارد.

فروش نیروگاه‌ها به بخش خصوصی جای تأسف دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، اسماعیل جبارزاده در دیدار مدیران صنعت آب و برق استان اظهار کرد: اینکه دولت پیشین برای پرداخت بدهی‌های خود اقدام به خصوصی‌سازی و در مواردی فروش نیروگاه‌ها کرده است، جای تأسف دارد.

وی افزود: در مواردی همچون تولید برق که یکی از مسائل استراتژیک به شمار می‌رود، نباید مدیریت و مسئولیت کار به بخش خصوصی واگذار شود چراکه سرمایه و سود ملاک عملکرد این بخش نبوده و ممکن است در مرحله‌ای برای کسب سود بیشتر مشکلات بسیاری را به مردم و مسئولان تحمیل کنند.

جبارزاده با بیان اینکه فرآیند نامناسب واگذاری‌ها به بخش خصوصی نیز منجر به بروز مشکلاتی در این حوزه شده است، اظهار کرد: اینکه شرکت‌ها و فعالیت‌های واگذار شده نه در چارچوب دولتی و نه در حیطه بخش خصوصی تعریف شده و هیچ کدام از طرفین حاضر به مدیریت و تامین منابع مالی آن بخش نیستند، باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

وی گفت: هرچه سریع‌تر مشکلات و معضلات پیش آمده در روند خصوصی‌سازی این شرکت‌ها و صنایع که در اغلب موارد جزو موارد استراتژیک طبقه‌بندی می‌شوند را به شخص رئیس جمهوری اطلاع می‌دهم.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: باید مشکلات استان در دستگاه‌ها و حوزه‌های مختلف همراه با ارائه چندین راهکار و کلاسه‌بندی امور ارائه شود.

جبارزاده با بیان اینکه اجرای چنین فرآیندی می‌تواند موجب شتاب بخشیدن به روند اجرای کارها و حل مشکلات موجود شود، تاکید کرد: به عنوان استاندار آذربایجان شرقی هیچ یک از مسئولان را در حل مشکلات تنها نگذاشته و به طور جدی پیگیر موضوعات بین دستگاهی خواهم بود.

وی اضافه کرد: به عنوان مقام مدیریتی استان در مواردی هم که نیاز به رایزنی با مسئولان وزارتخانه‌ها و نهادهای مستقر در تهران باشد حاضر به همکاری تنگاتنگ با مسئولان استانی هستم تا هرچه سریع‌تر مشکلات منطقه حل شود.

وی گفت: به طور قطع نام مدیرانی که در شرایط تحریم‌ها و بدهکاری‌های سنگین حیثیت خود را در گرو انجام کارها و حل مشکلات مردم قرار داده‌اند در طول تاریخ کشور ماندگار خواهد ماند.

جبارزاده با بیان اینکه این مدیران باید یقین کنند که خدمت بزرگی را در این شرایط کشور انجام داده‌اند، افزود: به دلیل فعالیت‌های قبلی خود در کسوت نمایندگی مجلس و نظارت بر روند اجرای کارهای اجرایی در آذربایجان‌شرقی به طور کامل از جزئیات کارها و مشکلات پیش روی شرکت‌ها و نهادهای اجرایی اطلاع دارم.

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: در مواردی که دستگاه‌های اجرایی با مردم به طور رو در رو مواجه می‌شوند، خوش‌رویی، برخورد مناسب و رعایت احترام امری ضروری است.

جبارزاده گفت: این ماموران در حقیقت ویترین و شاخص ارزیابی این دستگاه‌ها تلقی می‌شوند که در صورت خوش‌رویی میزان رضایتمندی از دستگاه‌های دولتی حتی در صورتی که افراد به خواست خود دست نیابند نیز به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

وی تجدیدنظر و نظارت بیشتر بر عملکرد کسانی که در صف آخر خدمات‌رسانی به مردم قرار داشته و به صورت رو در رو با آنها برخورد دارند را ضروری عنوان کرد.

جبارزاده اضافه کرد: باید در انجام کارهای بزرگ به مواردی که در مقابل چشم مردم قرار دارد نیز توجه ویژه‌ای داشت چراکه این موارد می‌تواند کل کار را زیر سئوال ببرد.

در ابتدای این نشست، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گزارشی از مسائل و مشکلات صنعت آب و برق استان ارائه کردند.

انتهای پیام/60002/غ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول