اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به صورت پایلوت در شهرستان دماوند

طرح مقابله با تغییر کاربری اراضی با مشارکت بخش ‌خصوصی اجرا می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت:‌ طرح حفاظت،‌ پیشگیری و مقابله با تغییر کاربری اراضی زارعی و باغ‏‌ها با به‌‏کارگیری توان بخش‌های غیردولتی و خصوصی به صورت پایلوت در دماوند اجرا می‌شود.

طرح مقابله با تغییر کاربری اراضی با مشارکت بخش ‌خصوصی اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران،‌ سیدمحمد موسوی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دماوند بیان کرد:‌ هدف از اجرای این طرح و استفاده از توان بخش خصوصی،‌ افزایش صحت،‌ دقت و سرعت در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌‏هاست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد:‌ این طرح که توسط سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تهیه شده است، در راستای اجرای امور تصدی‌گری قانون مذکور، با حمایت و نظارت همه‏‌جانبه سازمان امور اراضی کشور به اجرا درخواهد آمد.

مزایده برای انتخاب شرکت طرف قرارداد

موسوی افزود: برای انتخاب شرکت طرف قرارداد از طریق مزایده اقدام خواهد شد و بهترین و توانمندترین شرکت که واجد شرایط بوده و صلاحیت این کار را داشته باشد، ‌انتخاب شده و در مرحله نخست، این طرح به صورت پایلوت در شهرستان دماوند عملیاتی می‏‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، طرح حفاظت،‌ پیشگیری و مقابله با تغییر کاربری اراضی زارعی و باغ‌‏ها با به‌‏کارگیری توان بخش‌های غیردولتی و خصوصی را یک طرح کشوری خواند.

موسوی بیان کرد: دلیل انتخاب شهرستان دماوند در استان تهران، به دلیل پیچیدگی و اهمیت موضوع و کمبود نیروی انسانی امور اراضی نسبت به اراضی سطح زیر کشت باغی و زراعی است.

کمبود نیرو در راستای حفاظت از اراضی

رئیس سازمان جهاد کشاروزی استان تهران افزود: در حال حاضر، شهرستان دماوند حدود 18 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دیم و آبی دارد که تنها 10 نفر در زمینه حفظ کاربری آن فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: این کمبود نیرو باعث به وجود آمدن مشکلاتی از جمله عدم اطلاع به‏‌موقع از ساخت‌وسازها و تغییر کاربری‌ها شده است و همین امر، ما را بر آن داشت تا از توان بخش خصوصی به صورت عمیق‌تر، گسترده‌‏تر و عینی‏‌تر استفاده کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، هدف اصلی این طرح را به زبان ساده، حفظ اراضی کشاورزی و عدم تغییر کاربری آن خواند و اظهار کرد: تبدیل اراضی به باغات در این طرح هدف نیست، بلکه می‌خواهیم کاربری زراعی اراضی موجود را حفظ کنیم.

نظارت همه‌‏جانبه است

موسوی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در شرق استان تهران در خصوص تمهیدات اندیشیده شده در راستای نظارت بر شرکت‌های طرف قرارداد در این طرح بیان کرد:‌ وظایف حاکمیتی بر عهده ماست و وظایف تصدی‌گری به این شرکت یا شرکت‌ها واگذار می‌شود و امور اراضی استان و شهرستان نظارت دقیق و شدیدی بر نحوه اجرای این طرح خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، با بیان اینکه تدوین این طرح هنوز نهایی نشده است، از خبرنگاران و اصحاب رسانه فعال در شرق استان تهران به ویژه شهرستان دماوند دعوت کرد تا با توجه به شناخت منطقه و اشراف به مسایل آن در خصوص امور اراضی و تغییر کاربری،‌ پیشنهادات و طرح‌های تکمیلی و حتی انتقادات خود را به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دماوند ارائه دهند.

خبرنگاران وارد کار شوند

موسوی از خبرنگاران خواست که در کنار سازمان جهاد کشاورزی در حفاظت و حراست از اراضی کشاورزی‌ تلاش کنند.

وی اظهار داشت: خبرنگاران می‏‌توانند در تیم نظارت بر عملکرد شرکت‌های خصوصی در کنار امور اراضی شهرستان فعالیت کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: این طرح تا پایان هفته تکمیل و نهایی و به امور اراضی کشور تحویل می‏‌شود.

انتهای پیام/2568/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول