اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان ملی استاندارد ایران تاکید کرد

استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در مقوله استاندارد

معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران گفت: استفاده از ظرفیت‌های نهفته بین مردم و بخش خصوصی در مقوله استاندارد باید مورد توجه قرار گرفته و از آن استفاده شود.

استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در مقوله استاندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علی اباذری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ارومیه، اظهار داشت: انجام دادن بعضی از امور باید به موسسات خصوصی واگذار شده و از ظرفیت‌های نهفته در این بخش به شکل مطلوب استفاده شود تا اینکه در سال جدید اقدامات قابل توجهی در این حوزه انجام گیرد.

وی امانتداری و داشتن صداقت در ارزیابی‌ها و ممیزی‌ها را مهم‌ترین ویژگی یک شرکت خصوصی توانمند دانست و ادامه داد: آزمایشگاه‌های سازمان استاندارد باید به عنوان مرجع اقدام کرده و در مواقع موردنیاز ورود پیدا کنند، از طرف دیگر باید بدانیم سلامت جامعه قابل مصالحه نیست.

معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران با تاکید بر اینکه حفظ سلامتی مردم یک وظیفه حاکمیتی است، ادامه داد: باید از وارد کردن کالاهای بی‌کیفیت و تولید چین جلوگیری شود زیرا به دلیل تحرکات دشمنان ارز کشور محدود بوده و برای هر دلار باید سنجیده و با تدبیر هزینه کرد.

وی بر لزوم حفظ بازارهای هدف تاکید کرد و ادامه داد: به دلیل سهل‌انگاری بعضی از بازارهای هدف را از دست داده و به ترکیه واگذار کرده‌ایم، بنابراین باید از طریق تدوین استانداردهای ملی و بین المللی در راستای توسعه تجارت خارجی گام برداریم.

اباذری از اینکه برخی دانشجویان و اساتید دانشگاهی به انتشار مقاله در مجلات بین‌المللی اکتفا کرده و به مطالعات خود جنبه تجاری نمی‌بخشند، اظهار تاسف کرد و گفت: انتشار مقالات علمی در مجلات معتبر جهانی به تنهایی فضیلت نبوده و باید بررسی کرد چند درصد از این مطالعات برای مردم اشتغال، ارزش افزوده و درآمد ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه ضمن رعایت استانداردهای بین‌المللی نباید منتظر شویم که مرجعی جهانی در یک زمینه استاندارد تدوین کند، ادامه داد: در داخل کشور کارشناسان متبحر و توانمند زیادی وجود دارد که با در نظر گرفتن مختصات داخلی باید استاندارد تدوین کنند زیرا به عنوان مثال برای سوغات گز اصفهان هیچ‌گاه مراجع بین‌المللی استاندارد تدوین نمی‌کنند.

معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اقدامات گسترده آذربایجان شرقی در زمینه استاندارد بیان داشت: آذربایجان غربی ظرفیت انسانی کافی برای حرکت کردن را دارد که سازمان مرکزی نیز منابع مالی را تامین می‌کند تا کارشناسان این استان همگام حتی پیشروتر از استان مجاور خود گام بردارند.

انتهای پیام/61002/صا40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول