اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای وحدت حوزه و دانشگاه صورت گرفت

دیدار صمیمی دانشجویان با طلاب حوزه علمیه جیرفت

در راستای وحدت حوزه و دانشگاه دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت با طلاب حوزه علمیه واحد خواهران الزهرا (س) این شهرستان دیدار کردند.

دیدار صمیمی دانشجویان با طلاب حوزه علمیه جیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، در راستای تحکیم وحدت حوزه علمیه و دانشگاه شب گذشته جمعی از دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت به دیدار طلاب حوزه علمیه واحد خواهران الزهرا (س) رفتند.

در این دیدار صمیمی دانشجویان از حجره‎های طلاب جوان این حوزه بازدید کردند تا از نزدیک با سبک زندگی این قشر فرهیخته جامعه آشنا شوند.

شفیقه شفیعی عضو هیئت امنای حوزه علمیه الزهرا (س) و مسئول خوابگاه دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت در جمع طلاب و دانشجویان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مفتح گفت: این شهید بزرگوار در راستای وحدت میان حوزه و دانشگاه تلاش بسیاری کرد به همین دلیل چنین روزی در تاریخ ثبت شده است.

وی با بیان اینکه طلاب و دانشجویان در تمام مراحل انقلاب اسلامی تاکنون نقش به‌سزایی داشته‌اند، افزود: این اقشار تاثیرگذار در جامعه باید نسبت به وحدت این دو بخش توجه بسیاری داشته باشند و تمام تلاش خود را در این را ستا به کار گیرند.

شفیعی تصریح کرد: غرض از وحدت حوزه و دانشگاه این نیست که حوزوی‎ها علوم دانشگاهی و یا دانشگاهیان الزاماً علوم حوزوی بخوانند بلکه منظور این است که هر دو گروه علمی، هماهنگ، متحد و همسو به تدبیر امور ملت و جامعه اسلامی بپردازند.

وی اظهار داشت: یکی از راه‎های وحدت این دو کانون دانش و معرفت ارتباط، رفت و آمد سازنده و مشارکت علمی و عملی است و ما نیز در راستای تحقق این امر چنین برنامه‎ای را طرح‎ریزی کردیم.

شفیعی عنوان کرد: فرهیختگان حوزه و دانشگاه باید با آگاهی کامل از نقشه‎های دشمن در ایجاد اختلاف و فاصله بین این دو قشر به عنوان موتور محرک جامعه تمام تلاش خویش را برای نزدیک‎تر شدن این مراکز علمی به کار ببرند.

وی اظهار داشت: باید با آماده ساختن حوزویان و دانشگاهیان برای رفت و آمد بیشتر به محیط علمی یکدیگر و بحث و گفت‎وگو مراحل همکاری هر دو قشر را میسر ساخته و افق‎های جدید همکاری را بگشاییم.

شفیعی خاطرنشان کرد: بدیهی است که بر اثر همکاری و نزدیکی این دو مرکز دشمنان نظام مایوس شده و زمینه هرگونه دخالت و تجاوز از بین می‎رود و با تحقق این وحدت جامعه اسلامی شاهد یگانگی در نیروهای تحصیلکرده خود است.

انتهای پیام/80001/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول