اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دفتر مرکزی تشکل‌های اسلامی دانشجویی و فارغ‌التحصیلان لرستان:

تشکل‌های اسلامی دانشگاهی نمادی از وحدت حوزه و دانشگاه هستند

دفتر مرکزی تشکل‌های اسلامی دانشجویی و فارغ‌التحصیلان لرستان اعلام کردند: تشکل‌های اسلامی دانشگاهی نمادی از وحدت حوزه و دانشگاه هستند.

تشکل‌های اسلامی دانشگاهی نمادی از وحدت حوزه و دانشگاه هستند

 به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، در بیانیه دفتر مرکزی تشکل‌های اسلامی دانشجویی و فارغ‌التحصیلان لرستان به مناسبت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه آمده است: از نگاه دین مترقی اسلام علم زمانی باعث رشد و تعالی جامعه بشری می‌شود که همراه با ایمان به خداوند و جهان آخرت باشد، زیرا علم بدون ایمان مانند شمشیر است در دست زنگی مست، اختراع ادوات جنگی و کشتار انسان‌های بی‌گناه و جنگ‌های خانمان‌سوز نتیجه علم بدون ایمان است.

این بیانیه می‌افزاید: بنابراین علم همراه با ایمان، جامعه بشری را به تعالی و سرانجامی نیکو می‌رساند، این امر مهم با وحدت حوزه و دانشگاه تحقق پیدا می‌کند، به همین علت استعمار و دشمنان همواره نه تنها از تعامل مثبت حوزه و دانشگاه جلوگیری می‌کردند، بلکه با ایجاد فاصله و اختلاف سعی می‌کردند دانشگاه را از حوزه و روحانیت اصیل دور نگه دارند.

در بیانیه دفتر مرکزی تشکل‌های اسلامی دانشجویی و فارغ‌التحصیلان لرستان به مناسبت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه آمده است: از طرفی با تبلیغات سوء، حوزویان را نسبت به دانشگاه بدبین می‌کردند، اقدامات هوشمندانه کسانی مثل شهیدان مطهری و مفتح (ره) نه تنها این بدبینی‌ها را از بین بردند، بلکه با حضور مستمر خود در دانشگاه سعی در نزدیکی و وحدت این دو مغز متفکر جامعه برای رشد، ترقی و تعالی انسان‌ها شدند.

این بیانیه می‌افزاید: بنابراین برخلاف تبلیغات کذب دشمنان، هیچ دانشمند و دانشگاهی مسلمانی که از تعالیم دینی بهره‌مند شده باشد، بمب اتم و سلاح کشتار جمعی نمی‌سازد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در پایان ما اعضای تشکل‌های اسلامی دانشجویی و فارغ‌التحصیلان استان لرستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید محمد مفتح که به خاطر تلاش برای ایجاد وحدت حوزه و دانشگاه هدف تیر کینه تروریست‌ها و منافقین و ایادی استکبار شد، از عموم دانشگاهیان می‌خواهیم تا با تشکل‌های اسلامی دانشگاهی که نمادی از وحدت حوزه و دانشگاه هستند، بیشتر از پیش همکاری کنند.

انتهای پیام/2304/ب/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول