اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد

وجود بیش از 45 هزار بی‌سواد در استان زنجان

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در استان زنجان 45 هزار و 598 بی‌سواد وجود دارد.

وجود بیش از 45 هزار بی‌سواد در استان زنجان

غفار سرداری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: بر اساس آمارگیری سال 1390 افراد بین 10 تا 49 سال 45 هزار و 598 نفر بی‌سواد وجود دارد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه این جامعه آماری باید پالایش شوند، اضافه کرد: این معاونت سعی دارد از تمام ظرفیت‌های خود برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی استفاده کند.

وی از همکاری دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی در سوادآموزی خبر داد و خاطرنشان کرد: افراد توانا نیز می‌توانند با معرفی خود در طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی حضور پیدا کنند.

این مسئول سرانه سوادآموزی را برای هر فرد 5 میلیون و 500 هزار ریال برای هر فرد دانست و تصریح کرد: تلاش داریم از تمام ظرفیت جامعه برای ریشه‌کنی بی‌سوادی استفاده کنیم. 

سرداری با اشاره به اینکه آموزش سوادآموزان به صورت نفر به نفر شده است، یادآور شد: به دلیل پراکندگی سوادآموزان در استان آموزش این افراد از حالت کلاسی خارج و به صورت نفر به نفر شده است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان زنجان از برگزاری دوره انتقال برای سوادآموزان خبر داد و گفت: مدرک این دوره با ششم ابتدایی برابری دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه پایان آذر ماه آخرین فرصت افراد برای معرفی سوادآموزان است، اذعان داشت: باید با همکاری یکدیگر به سمت ریشه‌کنی بی‌سوادی حرکت کنیم.

انتهای پیام/73002/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول