اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی مطرح کرد

فعالیت 400 مدرسه تک‌دانش‌آموزی در کشور/کاهش 37 درصدی بی‌سوادی در ایران

معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی گفت: امروز در کشور ما افزون بر 400 مدرسه تک‌دانش‌آموزی وجود دارد که این نشان از اهمیت علم‌آموزی در کشور دارد و این از افتخارات ما به شمار می‌رود.

فعالیت 400 مدرسه تک‌دانش‌آموزی در کشور/کاهش 37 درصدی بی‌سوادی در ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران محمد مهدی‌زاده شامگاه امروز در نشست هم‌‌اندیشی با مدیران آموزش و پرورش گچساران، باشت، بهمئی و مدیران مجتمع‌های آموزشی و پرورشی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: سازمان نهضت سوادآموزی از نخستین نهادهای به شمار می‌رود که امام راحل دستور به تشکیل آن دادند.

وی با بیان اینکه سخنان و فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت سوادآموزی بسیار قابل تأمل است، افزود: سوادآموزی یکی از مهم‌ترین نیازهای کشور در راستای بسترسازی پیشرفت و توسعه است.

مهدی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امروزه هر استانی و شهری موفق است که درصد باسوادی آن بالاتر باشد.

معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی ابراز کرد: امکان ندارد روستایی آباد و پیشرفته پیدا شود که درصد باسوادی این روستا پایین باشد و رابطه مستقیم پیشرفت و باسوادی بر هیچ کسی پوشیده نیست.

مهدی‌زاده با بیان این‌که شاید برخی آمارها دقیق نباشد اما وضعیت کلی این جامعه را نشان می‌دهد، یادآور شد: در حال حاضر افزون بر 9 میلیون و 700 هزار نفر بی‌سواد مطلق در کشور وجود دارد که 3 میلیون و 400 هزار نفر از این افراد زیر 50 سال هستند.

وی ادامه داد: با توجه به آمار و ارقام در حال حاضر افزون بر 11 میلیون نفر بالای شش سال بدون احتساب  دانش‌آموزان، کم‌سواد در کشور وجود دارد که حداقل سواد این افراد پنجم ابتدایی است.

معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: امسال هر چقدر آموزش ارائه دهیم نمی‌توانیم تعداد افرادی که امسال به مدرسه نرفته‌اند را پوشش دهیم.

مهدی‌زاده افزود: با توجه به آمار، امسال 284 هزار نفر از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی که سال گذشته مشغول تدریس بوده‌اند به مدرسه نرفته‌اند.

وی با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت ما امسال افزون بر 140 هزار نفر ریزش داشته است، عنوان کرد: البته امروز در کشور ما افزون بر 400 مدرسه تک‌دانش‌آموزی وجود دارد که این نشان از اهمیت علم‌آموزی در کشور دارد و این از افتخارات ما به شمار می‌رود.

مهدی‌زاده خاطرنشان کرد: البته ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران موفقیت‌های چشمگیری در خصوص سوادآموزی کسب کردیم که می‌توان به کاهش 37 درصدی بی‌سوادی، کاهش 9 درصدی اختلاف سوادآموزی میان زنان و مردان و کاهش فاحش 189 درصدی اختلاف درصد سوادآموزی در شهر و روستا اشاره کرد.

معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی ادامه داد: در زمان حکومت طاغوت 14 میلیون جمعیت بی‌سواد در جامعه 24 میلیونی کشور وجود داشت اما در حال حاضر تنها 9 میلیون نفر بی‌سواد در جمعیت 75 میلیونی ایران اسلامی وجود دارد.

مهدی‌زاده اذعان کرد: با همه تلاش‌های صورت گرفته امروز کشور با معضل بزرگ بی‌سواد روبه‌رو است که باید در این زمینه تلاش و جدیت ویژه‌ای به خرج داده شود.

انتهای پیام/82014/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول