اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان‌:

جشن پایان بی‌سوادی سال 93 در گیلان برگزار می‌شود

استاندار گیلان از برگزاری جشن ریشه‌کنی بی‌سوادی تا پایان سال 93 در این استان خبر داد و گفت: همکاری دستگاه‌های اجرایی در تحقق این امر تأثیرگذار است.

جشن پایان بی‌سوادی سال 93 در گیلان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیهان هاشم‌نیا عصر امروز در جلسه ستاد مهر و شورای آموزش و پرورش گیلان در سالن اجتماعات شهید انصاری استانداری استان با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس، اظهار کرد: برگزاری مراسم استقبال از دانش‌آموزان در مدارس به‌عهده آموزش و پرورش است.

وی، آماده‌سازی فضای خیابان در شهرها و روستاها را به‌عهده شهرداران و دهیاران عنوان کرد.

استاندار گیلان، با بیان اینکه فراهم‌سازی شرایط مناسب برای آغاز سال تحصیلی جدید احترام به علم و دانش است، گفت: ایجاد فضایی پر نشاط برای دانش‌آموزان موجب می‌شود تا معلمان نیز عملکرد خود را ارتقا دهند.

وی، به وجود 4 هزار مدرسه، 390 هزار دانش‌آموز، 30 هزار معلم و 25 هزار دست‌اندرکار امر آموزش در گیلان اشاره کرد و گفت: این آمار بیانگر گستردگی کار آموزش و پرورش در امر تعلیم و تربیت است.

هاشم‌نیا، خواستار همراهی نهادهای اجرایی استان برای کمک به آموزش و پرورش در ارائه خدمات مطلوب آموزشی شد و ادامه داد: آْموزش و تربیت باید تنها دغدغه مدیران، معلمان و دانش‌آموزان باشد.

وی با اشاره به تأمین امکانات و خدمات از جمله برق، آب و گاز در مدارس، افزود: این امر وظیفه مسئولان آموزش و پرورش و دستگاه‌های خدمات‌رسان است.

به گفته این مسئول، بدهی بهای برق، آب و گاز مصرفی مدارس باید طبق ابلاغ‌های صورت گرفته پرداخت شود. 

استاندار گیلان با بیان اینکه استفاده از مشارکت مالی مردم در برطرف شدن مشکلات مدارس نباید با اجبار انجام شود، تصریح کرد: اسکان مسافران تابستانی و نوروزی در مدارس می‌تواند بسیاری از هزینه‌های آموزشی را جبران کنند.

وی در نظر گرفتن 350 مدرسه در تعطیلات نوروز و 170 مدرسه در تابستان برای اسکان مسافران در سطح استان را از جمله خدمات ذکر کرد.

هاشم‌نیا، یادآور شد: می‌توان از درآمد این خدمات ارائه شده برای برطرف شدن مشکلات آموزشی بهره برد.

وی، انجام هرگونه مشارکت مدارس و اولیا را طبق دستورالعمل‌های ملی خواند و گفت: در غیر این صورت آموزش و پرورش مسئول است.

استاندار گیلان، از برگزاری جشن ریشه‌کنی بی‌سوادی تا پایان سال 93 در این استان خبر داد و متذکر شد: همکاری دستگاه‌های اجرایی در تحقق این امر تأثیرگذار است.

انتهای پیام/84002/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول