اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:

رتبه نخست پوشش بی‌سوادی استان متعلق به شهرستان بویراحمد است

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر شهرستان بویراحمد از لحاظ پوشش بی‌سوادی با آماری کمتر از 500 نفر رتبه نخست در سطح استان را دارد.

رتبه نخست پوشش بی‌سوادی استان متعلق به شهرستان بویراحمد است

 سید مسعود ارجمند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: در حال حاضر افزون بر 21 هزار نفر افراد بی‌سواد در سطح کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

وی با بیان این‌که میانگین سنی این افراد گروه هدف 10 تا 49 سال است، افزود: افرادی که به هر دلیل امکان ادامه تحصیل برای آنها فراهم نشده باشد در هر نقطه‌ای از استان که باشند، آمادگی ارائه پوشش سوادآموزی به این افراد وجود دارد.

ارجمند تصریح کرد: تمام مجتمع‌های سوادآموزی در سطح روستاهای استان در حال فعالیت بوده علاوه بر این مجتمع‌ها بخش تشکل‌های آموزشی و غیردولتی نیز در این زمینه فعالیت می‌کنند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سئوالی مبنی بر این‌که حضور معلمان در زمینه کاهش بی‌سوادی پررنگ‌تر است یا تشکل‌های غیر دولتی، خاطرنشان کرد: در بعضی نقاط که معلمان حضور ندارند مجتمع‌ها فعالیت چشمگیری دارند.

ارجمند بیان کرد: در حال حاضر شهرستان بویراحمد از لحاظ پوشش بی‌سوادی با آماری کمتر از 500 نفر رتبه نخست در سطح استان را دارد.

وی عنوان کرد: اکنون در تمامی شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد در راستای کاهش بی‌سوادی فعالیت می‌شود.

ارجمند با بیان این‌که تجهیزات لازم برای کاهش بی‌سوادی توسط آموزش و پرورش فراهم می‌شود، اظهار کرد: عدم استقبال بی‌سوادان از برنامه‌های کاهش بی‌سوادی تنها مشکل در بخش بی‌سوادی بوده که در این زمینه‌های برنامه‌های تشویقی در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/82014/ج20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول