اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار/ مسئول دبیرخانه کانون‌های اردبیل:

ریشه‌کنی بی‌سوادی عزم همگانی می‌طلبد

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، ‌هنری مساجد استان اردبیل گفت: ریشه‌کنی بیسوادی، تقویت مهارت مطالعه و خواندن در جامعه نیاز به عزم راسخ عمومی دارد.

ریشه‌کنی بی‌سوادی عزم همگانی می‌طلبد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نادر سقا در نشست توجیهی طرح نهضت سوادآموزی در مشگین‌شهر اظهار داشت: ما در قالب کانون‌های فرهنگی،‌ هنری مساجد در خدمت مجموعه نهضت سوادآموزی هستیم تا بتوانیم کلاس‌های آموزشی را در مناطق محروم و روستایی با محوریت کانون مساجد برگزار کنیم.

 

وی تصریح کرد: معاونت سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان از جمله دستگاه‌ها و نهادهای دولتی است که در حال حاضر برای انجام فعالیت‌ها و اجرای برنامه‌های به‌روز تأثیرگذار و کاربردی تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم.

 

سقا با بیان اینکه ظرفیت کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد اردبیل در ریشه‌کن کردن بیسوادی در مناطق مختلف این استان بسیار بالا است، خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان برای نیل به اهداف پیش‌بینی شده در جهت کاهش بیسوادی در منطقه نهایت همکاری را با نهادها و دستگاه‌های اجرایی ذیربط انجام می‌دهد.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان به مفاد تفاهمنامه بسته شده مابین کانون‌های مساجد و معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان اشاره کرد و ادامه داد: طبق طرح نهضت سوادآموزی مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در قبال آموزش افراد بی‌سواد مبلغ 5 میلیون ریال برای هر نفر آموزش‌دیده حق‌الزحمه دریافت می‌کنند.

 

وی با اشاره به فعالیت مهم و تأثیرگذار کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد در راستای توسعه سوادآموزی و ادامه تلاش‌های ریشه‌کنی بیسوادی در استان اضافه کرد: در طول تابستان سال‌جاری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان 20 هزار نفر را زیر پوشش فعالیت‌های خود در این حوزه قرار داده است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه مدیر نهضت سوادآموزی استان اردبیل نیز در سخنانی گفت: در حال حاضر بیش از 90 درصد مردم استان اردبیل از نعمت سواد بهره‌مند هستند به طوریکه تا پایان برنامه پنجم توسعه تلاشمان بر این است تا ریشه و بساط بیسوادی را از استان برچینیم.

 

محبت نوری افزود: 76 هزار بیسواد در استان اردبیل وجود دارد که اغلب آنها در مناطق روستایی و محروم زندگی می‌کنند که ما با همکاری تمامی دستگاه‌ها به ویژه کانون مساجد سعی داریم تا این افراد را برای سوادآموزی ترغیب و تشویق کنیم.

 

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: تمامی کانون‌های مساجد استان در این زمینه آماده ارائه خدمات به افراد بی‌سواد هستند تا با به‌کارگیری آموزشیاران نهضت سوادآموزی بتوانیم آنها را از دامن جهل نجات داده و به سمت نورانیت و روشنایی سوق دهیم.

 

انتهای پیام/62001/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول