اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین تأکید کرد

ضرورت انسداد مبادی بی‌سوادی در استان قزوین

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین انسداد مبادی بی‌سوادی هم‌زمان با سراسر کشور را در این استان ضروری دانست.

ضرورت انسداد مبادی بی‌سوادی در استان قزوین

فاطمه بهرامی امروز در بازدید از مدارس شهرستان آبیک در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: در استان قزوین 108 هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی در 743 مدرسه دولتی و 63 مدرسه غیردولتی مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: با توجه به اجرایی شدن اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، 118 آموزشگاه ابتدایی به دو پایه اول تا سوم و چهارم تا ششم تبدیل شده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین از مردم درخواست کرد: اگر دانش‌آموزی به سن مدرسه رسیده ولی به مدرسه نرفته است او را به سمت مدرسه هدایت کنند تا بتوانیم در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی گام‌های مؤثری برداریم.

بهرامی ادامه داد: برای اجرایی کردن طرح 3ـ3 آمار جمعیتی و مدارس شهری در اولویت بوده است و در سال‌های آینده تعداد مدارسی که طرح 3ـ3 در آنها اجرا می‌شود، افزایش می‌یابد.

وی، برنامه‌محوری را اصلی‌ترین برنامه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین ذکر کرد و گفت: اسناد بالادستی یعنی برنامه پنجم توسعه، چشم‌انداز آموزش و پرورش و سیاست‌های ابلاغی معاونت آموزش و پرورش در رأس کار آموزش و پرورش استان قزوین قرار دارد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: بر اساس نیازهای موجود در مدارس، مدیران را موظف به برنامه‌ریزی در دفتر توسعه مدارس کرده‌ایم؛ این در حالی است که این برنامه‌ریزی در سطح استان قزوین در قالب نرم‌افزاری طراحی شده و به همه مدارس ارسال شده است.

بهرامی ادامه داد: در مناطق بزرگ آموزش و پرورش این استان، مدیران در کارگروه‌های 20 و 30 نفره با توجه به موقعیت منطقه، مفاهیم نظری را برنامه‌نویسی کرده و در سه محور فرصت‌ها و نقاط ضعف و قدرت، آسیب‌شناسی و بر اساس آن برنامه‌نویسی کرده‌اند.

این مسئول اضافه کرد: این برنامه‌نویسی در قالب کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدارس صورت گرفته و هر ساله با حضور معاونان، مدیران، صاحب‌نظران و کارشناسان نیز بازنگری شده است و اشکالات سال گذشته رفع و به مدارس ارسال می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: والدین دانش‌آموزان باید همراهی لازم را در خصوص تغییرات محتواهای کتب درسی با معلمان مدارس داشته باشند و با شیوه‌ها و روش‌های تدریس بیشتر آشنا شوند.

بهرامی از برگزاری 60 درصد از دوره آموزشی معلمان پایه سوم ابتدایی در زمینه کتب تغییر یافته که از 12 شهریور ماه امسال آغاز شده است، خبر داد و گفت: 40 درصد دوره آموزشی باقیمانده تا پایان آبان‌ ماه به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه هیچ تفکیکی بین آموزش و پرورش وجود ندارد، اضافه کرد: معلمان باید همراه با آموزش دانش‌آموزان در مدارس به تربیت، رفتار، کردار، خلق و خوی دانش‌آموزان توجه کرده و آنان را در مسیر درست و منطقی قرار دهند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی اسلامی، معلمان باید در راستای ارزش‌ها و هنجارهای اسلامی حرکت کرده و با هدایت دانش‌آموزان در این مسیر افرادی شایسته را تحویل جامعه دهند.

انتهای پیام/77006/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول