اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بیمه سلامت کرمان خبر داد

پرداخت 55 درصد هزینه‌های درمان از جیب مردم

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: مردم ایران 55 درصد هزینه‌های درمان را از جیب خودشان پرداخت می‌کنند.

پرداخت 55 درصد هزینه‌های درمان از جیب مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد جعفری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 13 آذر ماه به نام روز بیمه نامگذاری شده است و بیمه را به عنوان ضمانت در برابر خطری تعریف می‌کنند که در آینده احتمال وقوع آن وجود دارد.

وی بیان داشت: بیمه در واقع یک نوع عقد بین بیمه‌گذار و بیمه‌گر است که بیمه‌گذار در برابر این عقد وجهی را برای دور کردن اضطراب از خود پرداخت می‌کند تا در صورت رخداد حادثه عامل اضطراب هزینه‌های مربوطه توسط بیمه پرداخت شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه در ایران حدود دو درصد است، عنوان کرد: ضریب نفوذ بیمه به معنی حق بیمه‌ای که مردم بابت بیمه کردن خود و یا اموالشان طی یک سال پرداخت می‌کنند به نسبت تولید ناخالص ملی است.

88 درصد مردم ایران دارای دفترچه بیمه درمانی هستند

جعفری افزود: ما دو نوع بیمه شامل بیمه بازرگانی و بیمه اجتماعی داریم که در حوزه اجتماعی بهتر عمل کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه 88 درصد مردم ایران دارای حداقل یک نوع دفترچه بیمه درمانی هستند، بیان داشت: مردم ایران 55 درصد هزینه‌های درمان را از جیب خودشان پرداخت می‌کنند.

این مسئول عنوان کرد: عواملی مانند پایین بودن سهم سلامت از تولید ناخالص ملی، چندگانگی تعرفه‌های درمانی، عدم حق رشد حق بیمه به نسبت میزان رشد تعرفه، شیوع پدیده زیرمیزی، وجود تقاضاهای القائی و کاذب از سوی بیماران و تجویزهای القائی و نابه‌جا در افزایش سهم مردم در هزینه‌های درمان مؤثر است.

به زودی بسته پایه سلامت جدید ابلاغ می‌شود

جعفری خاطر نشان کرد: به زودی بسته پایه سلامت جدید ابلاغ می‌شود و می‌توان به سراغ پایه دو به معنای تجمیع تمام بیمه‌ها حرکت کرد.

وی ابراز داشت: 35 میلیون نفر بیمه‌شده سلامت، 35 میلیون نفر بیمه‌شده تامین اجتماعی، 4 میلیون نفر بیمه‌شده نیروهای مسلح، 2 میلیون نفر بیمه‌شده کمیته امداد امام خمینی (ره) و ... را در ایران داریم.

جعفری تصریح کرد: طرح پزشک خانواده هشت سال تجربه کسب کرده و می‌تواند در کیفیت ارائه خدمات مؤثر باشد.

بیماری‌ها چرخش پیدا کرده‌اند

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به چالش‌های موجود در حوزه سلامت عنوان کرد: بیماری‌ها چرخش پیدا کرده‌اند و مثلث بیماری‌ها از سمت بیماری‌های واگیردار و حاد به سمت بیماری‌های غیرواگیردار و مزمن تغییر مسیر داده‌اند.

جعفری سوانح، بیماری‌های قلبی، سرطان‌ها و اختلالات روان‌پریشی را مهمترین عوامل بیماری‌زا و مرگ‌زا در ایران برشمرد و اذعان داشت: عوامل تعیین‌کننده اجتماعی سلامت را باید دریابیم.

وی تصریح کرد: ما باید به دنبال محیط‌های سالم شامل خانه، مدرسه، خیابان، بازار و محیط کار سالم باشیم و اصلاح سبک زندگی باید مورد توجه قرار گیرد.

جعفری با اشاره به اینکه ایران در فراز بیماری‌های نوپدید قرار دارد، گفت: آموزش بلندمدت از سطح مهدکودک، مدارس و دانشگاه‌ها تا والدین باید انجام شود.

پزشک خانواده راه علاج چالش‌های حوزه سلامت

وی با بیان اینکه پزشک خانواده و نظام ارجاع راه علاج بسیاری از چالش‌های حوزه سلامت است، بیان داشت: اجرای طرح پزشک خانواده به زیرساخت‌های ارتباطی، آموزشی، بیمه‌ای و بودجه‌ای نیاز دارد.

این مسئول خاطر نشان کرد: در سال‌های نخست راه‌اندازی طرح پزشک خانواده به بودجه نیاز داریم، اما پس از گذشت سه سال شاهد برگشت وجوه هستیم.

انتهای پیام/80019/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول