اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌همایش ملی پژوهشی کاربردی در ارتقای سلامت ـ 1

مراقبت‌های پرستاری اساسی‌ترین اصل در درمان اعتیاد است

استادیار دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان اصفهان گفت: اساسی‌ترین کار در درمان اعتیاد به مراقبت‌های پرستاری و پرستاران نقش بسیار حساسی را در این زمینه ایفا می‌کنند.

مراقبت‌های پرستاری اساسی‌ترین اصل در درمان اعتیاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان آرش قدوسی ظهر امروز در همایش ملی پژوهش‌های کاربردی در ارتقای سلامت اظهار کرد: پذیرش و مراقبت‌های پرستاری از اساسی‌ترین کار در درمان اعتیاد است و پرستاران می‌توانند نقش بسیار حساسی را در انجام آن ایفا نمایند، براساس پروتکل‌ درمان اعتیاد در ایران یکی از اعضاء اصلی تیم درمان پرستاران هستند ولی حیطه عملکرد آنان به خوبی مشخص نشده است.

وی در ادامه در مورد پژوهش یک مطالعه کمی، توصیفی و مقطعی افزود: به صورت مقدماتی در سال 1392، پژوهشی صورت گرفت و حجم نمونه 20 نفر از طرفداران شاغل در درمان اعتیاد در شهر اصفهان بود که شامل معاینات پزشکی، پذیرش و مراقبت‌های پس از آن آنالیز شد.

استادیار دانشگاه آزاد خوراسگان گفت: در حین معاینات پزشکی و پذیرش که مهم‌ترین آنها شامل گرفتن شرح‌حال، غربالگری مددجویان، بررسی مددجو از نظر هوشیاری و انجام تست ادراری بود، مشخص شد بیشترین دغدغه پرستاران بررسی وضعیت هوشیاری بیمار حین پذیرش می‌باشد.

وی ادامه داد: در حیطه مراقبت‌های پرستاری که پس از پذیرش شامل حفظ و ایجاد محیط امن در مددجویان پرخاشگر، گزارش غیبت بیمار به مسئول مربوطه یا پزشک، شناسایی یکایک بیماران به چهره، آموزش به مددجویانی که کودکان خود را به کلینیک می‌آورند، ارزیابی عوارض احتمالی دارویی و گزارش پزشک در صورت احتمال دادن خودکشی بود، مشخص شد بیشترین درصد مربوط به شناسایی یکایک بیماران به چهره بود که این 100 درصد است.

وی در پایان براساس یافته‌های عملکرد پرستاران در مراکز درمان اعتیاد خاطرنشان کرد: براساس یافته‌ها می‌توان گفت عملکرد پرستاران مراکز درمان اعتیاد در حیطه‌های معاینات پزشکی پذیرش و مراقبت‌های پرستاری پس از پذیرش به خوبی اجرا نمی‌گردد و لذا پیشنهاد می‌شود مطالعه جامع و وسیع در این زمینه صورت پذیرد.

انتهای پیام/2301/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول