اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز:

البرزی‌ها از مراجعه به مراکز درمانی تهران بی‌نیاز شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ساکنان استان دیگر برای دریافت برخی خدمات بهداشتی و درمانی نیاز به مراجعه به مراکز پزشکی تهران را ندارند.

البرزی‌ها از مراجعه به مراکز درمانی تهران بی‌نیاز شدند

محمدحسن ناصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موارد توسعه استان البرز طی سال‌های گذشته در حوزه بهداشت و درمان است.

وی تصریح کرد: در گذشته مردم ساکن شهرستان‌ کرج و شهرستان‌هایی که امروز در قالب استان البرز قرار دارند، برای دریافت برخی از خدمات بهداشتی و درمانی باید به مراکز پزشکی و بیمارستان‌های تهران مراجعه می‌کردند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: این در حالی است که با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته و کارهایی که در سال‌های اخیر انجام شده است، سطح ارائه اینگونه خدمات در استان البرز رشد قابل ملاحظه و چشم‌گیری داشته و امروز دیگر نیاز نیست که مردم برای درمان به تهران مراجعه کنند.

ناصری اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای سال‌های گذشته در حوزه بهداشت و درمان در استان البرز راه‌اندازی دانشکده‌های پزشکی و توسعه خدمات درمانی و بیمارستانی است.

وی تاکید کرد: افزایش کمی و کیفی مراکز درمانی و بیمارستانی در استان البرز شرایطی را فراهم کرده که اکثر قریب به اتفاق بیماری‌ها در استان قابل درمان است و نیازی نیست که مردم به تهران مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز ادامه داد: به عنوان نمونه امروز بهترین خدمات در حوزه جراحی قلب به بیماران در بیمارستان شهید رجایی کرج ارائه می‌شود و این در حالی است که در سال‌های گذشته ما فاقد این امکانات بودیم.

*البرز دارای نخستین مرکز روانپزشکی کشور است

ناصری گفت: احداث و راه‌اندازی نخستین مرکز روانپزشکی کشور از جمله اقدامات خوبی است که در حوزه توسعه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم استان ارائه می‌شود.

وی افزود: یکی دیگر از خدمات خوبی که به مردم استان البرز ارائه می‌شود، در حوزه تامین داروهای مورد نیاز است؛ با وجود برخی کاستی‌ها در کشور، امروز مردم استان البرز با کمبود دارو مواجه نیستند.

ناصری در پایان خاطرنشان کرد: البته اعتقاد نداریم که سطح خدمات ارائه شده در سطح بالایی است، اما پیشرفت‌های چند سال اخیر قابل ملاحظه و چشم‌گیر بوده است و نمی‌توان از کنار آن به راحتی گذشت؛ امیدواریم نواقص موجود نیز با برنامه‌ریزی و تلاش بیشتر و تامین اعتبارات مالی مورد نیاز در آینده نزدیک برطرف شوند.

انتهای پیام/2302/ز30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول