اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جیرفت خبر داد

درمان 213 بیمار در مرکز درمانی بیماری‌های خاص جیرفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جیرفت گفت: در مرکز درمانی بیماری‌های خاص این شهرستان 213 بیمار تحت درمان هستند.

درمان 213 بیمار در مرکز درمانی بیماری‌های خاص جیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، سیدفریدون افضلی ظهر امروز در آیین افتتاح مرکز درمانی بیماری‌های خاص جیرفت اظهار کرد: با راه‌اندازی این مرکز مستقل برای ارائه خدمت به بیماران خاص در شهرستان جیرفت گامی دیگر در راستای ارتقای سطح سلامت بیماران خاص برداشته شد.

وی افزود: با توجه به شرایط فرهنگی و ژنتیکی منطقه جنوب کرمان شاهد تعداد زیادی بیمار تالاسمی در منطقه هستیم؛ در مرکز درمانی بیماری‌های خاص جیرفت 213 بیمار تحت درمان‌ قرار دارند که 32 نفر هموفیلی، 52 نفر ام‌اس و 60 نفر هم دیالیزی هستند.

افضلی با بیان اینکه مشابه این مرکز در شهرستان کهنوج در حال فعالیت است که بیماران آن بیشتر از شهرستان جیرفت هستند، تصریح کرد: با همه اقداماتی که در زمینه پیشگیری از بروز این بیماری در منطقه شده است، اما به دلیل ازدواج‌های فامیلی شاهد افزایش این بیماران هستیم.

وی خاطرنشان کرد: حدود 90 درصد این بیماران ساکن روستاهای شهرستان جیرفت هستند، اما با همت خانواده‌های آنها این بیماران تحت درمان در این مرکز قرار گرفته‌اند و امروز بیمارانی داریم که فارغ‌التحصیل دانشگاه و استاد دانشگاه هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جیرفت گفت: ساختمان این مرکز قابل گسترش است و امیدواریم در آینده نزدیک با همکاری خیران بخش دیالیز هم راه‌اندازی شود.

افضلی خواستار توجه بیشتر به بیماران خاص برای حضور در اجتماع شد تا روحیه شادابی در این بیماران بیشتر شده و با اشتغال، سرگرمی و حضور در اجتماع روحیه امید داشته باشند.

انتهای پیام/80002/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول