اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

متخصص بیهوشی و فلوشیپ درد:

بیمه‌های درمانی درمان درد را حمایت نمی‌کنند

متخصص بیهوشی و فلوشیپ درد، با انتقاد از عدم حمایت انواع بیمه‌های درمانی در درمان درد بیماران، رسیدگی به این جریان را خواستار شد.

بیمه‌های درمانی درمان درد را حمایت نمی‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مهشید نیکوسرشت پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان همدان به معرفی کیلنیک درد پرداخت و اظهار داشت: با راه اندازی کلینک درد استان همدان این کلینیک با فعالیت دو ساله خود در مرکز درمانی شیخ‌الرئیس توانسته است به خدمات‌دهی بیماران اقدام کند.

وی با اشاره به نوپا بودن کلینک درد در کشور و نیز در استان همدان اظهار کرد: رشته فلوشیپ درد عمر کمتر از یک دهه در کشور دارد و کلینیک درد به درمان دردهای مزمن از طریق شیوه‌های درست و بر حسب نیاز افراد اقدام می‌کند.

متخصص بیهوشی و فلوشیپ درد، درمان دوره حاد بیماران را در راستای تخصص رشته بیهوشی مهم دانست و افزود: با نادیده گرفتن درمان حاد بیماران و عدم درمان به موقع، امکان تبدیل به درد مزمن وجود خواهد داشت.

وی، دردهای ستون فقرات از جمله درد ناحیه گردن، دیسک کمر، بیرون زدگی دیسک و فشار روی رشته اعصاب را مهم دانست و بیان داشت: درمان مفاصل از جمله درد روماتیسم، آرتروز، درد لگن، زانو، شانه، درد ناشی از سرطان و فشار تومور و تهاجم تومور به شبکه عصبی، سردردهای مزمن، دردهای عضلانی، اسکلتی و درد ناشی از زونا را می‌توان تسکین و درمان کرد.

نیکوسرشت، درد را احساس ناخوشایند ناشی از آسیب بافت‌ها دانست و افزود: درد با مرکزیت قرار دادن جنبه‌های عاطفی، هیجانی و شخصیتی در راستای دردهای مزمن با زندگی افراد آمیخته شده که در این جریان مشارکت فرد، خانواده و در صورت نیاز کمک‌های تخصصی می‌تواند چشمگیر باشد.

وی با اشاره به درمان دردهای مزمن در کلینیک‌های تخصصی افزود: با نبود فرم ساختاری از کلینیک تخصصی در ایران مشکلات نمایان بوده است.

متخصص بیهوشی و فلوشیپ درد، با انتقاد از عدم حمایت انواع بیمه‌های درمانی در درمان درد بیماران، رسیدگی به این جریان را خواستار شد.

وی خاطرنشان کرد: با فراهم شدن انواع تجهیزات می‌توان در گسترش این رشته جدید و در نتیجه افزایش پرسنل کلینیک درد اقدام کرد.

انتهای پیام/89026/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول