اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد اردبیل:

49 درصد اتباع آذری به قصد درمان سفر می‌کنند

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: بر اساس آمار‌ها و اطلاعات به دست آمده طی سال گذشته 49 درصد مراجعه‌کنندگان آذری از طریق گمرک بیله‌سوار به قصد درمان به اردبیل سفر می‌کنند.

49 درصد اتباع آذری به قصد درمان سفر می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رامز نصیری‌صالح پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه در اردبیل که به منظور تشریح جزئیات بررسی میزان رضایت‌مندی اتباع خارجی که از طریق گمرک بیله‌سوار برای استفاده از مراکز درمانی به ایران سفر می‌کنند برگزار شد، اظهار داشت: صنعت گردشگری و توریسم درمانی از پویاترین سرمایه‌گذاری‌ها در بحث جذب توریسم است که موجب تنوع اقتصادی و اجتماعی می‌شود و منافع بسیار زیادی را به دنبال دارد.

وی خاطرنشان کرد: بحث توریست درمانی از دیرباز مورد توجه بوده است و در کشور ایران نیز با توجه به موقعیت گردشگری و جاذبه‌های طبیعی این صنعت حائز اهمیت است.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل یادآور شد: 472 چشمه آب گرم در ایران پذیرای گردشگران در سطح کشور است که 4.7 درصد مسافران خارجی به منظور استفاده از این چشمه‌های آب گرم به ایران سفر می‌کنند.

نصیری صالح افزود: توریسم درمانی یکی از شاخص‌های مهم درمان است که در کنار موضوع درمان موجب رونق خدمات گردشگری می‌شود که این عامل نیز موجب توسعه درآمد و اشتغالزایی در استان اردبیل می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: حوزه درمانی در ایران از رتبه بالایی برخوردار است و مردم کشورهای همسایه ایران بیشتر از امکانات درمانی کشورمان استفاده می‌کنند که متاسفانه در سطح استان اردبیل امکانات مناسب و مطلوبی که مخصوص بیماران بین‌المللی باشد، پیش‌بینی نشده است.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در سال گذشته حدود 465 هزار و 136 نفر از کشور آذربایجان از طریق گمرک بیله‌سوار به ایران آمده‌اند که 49 درصد آن به منظور درمان بوده است.

نصیری صالح خاطرنشان کرد: برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر پرسشنامه‌هایی تدوین و در هنگام خروج مسافران از گمرک بیله‌سوار بین آنها پخش شد که 3 هزار و 992 نفر به صورت تصادفی به این پرسشنامه‌ها پاسخ داده‌اند که 560 نفر از آنها مجرد و بقیه متاهل بوده‌اند.

وی با اشاره به محتوای این پرسشنامه‌ها گفت: سئوال‌هایی مبنی بر کیفیت سوغات و هدایا، نظافت و بهداشت شهرها، محل اقامت و هتل،‌ رضایت‌مندی از مراکز درمانی، تعامل و گفت‌و گو با پرسنل مراکز درمانی، دسترسی به داروها، تمایل سفر مجدد به ایران و اردبیل و همچنین رضایت‌مندی از آزمایشگاه‌هایی که در آنها آزمایش داده‌اند و چندین مورد دیگر ذکر شده بود.

این مسئول بیان داشت: مراجعه بیماران در حوزه‌های درمانی به ترتیب بیشترین مورد در بخش بیماری‌های قلبی با 17.3 درصد و ناباروری با 16.5 درصد را شامل می‌شود که به مراکز درمانی استان اردبیل مراجعه کردند.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل افزود: در بحث پوشش درمانی که بیماران خارجی به مراکز مختلف مراجعه کردند 64.1 درصد به مراکز خصوصی و 30.3 درصد به مراکز دولتی تعلق دارد.

نصیری صالح با اشاره به سئوالی در پرسشنامه مبنی بر اینکه چرا ایران را به عنوان مرکز درمانی انتخاب کرده‌اید، ابراز داشت: 68.6 درصد مراجعه‌کنندگان کیفیت بالای مراکز درمانی را علت این امر عنوان کرده‌اند.

این مسئول تصریح کرد: 48.2 درصد مراجعه‌کنندگان بیش از چهار بار به ایران سفر کرده‌ و از مراکز درمانی استفاده کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل در پایان سخنان خود اذعان داشت: بالغ بر 3 هزار و 400 نفر به مراکز ناباروری استان اردبیل مراجعه کرده‌اند که حدود 70 زوج از کشورهای خارجی بوده و 280 زوج به پایان مراحل درمان خود رسیده‌اند و از بین این افراد 84 زوج نتیجه مثبت گرفته‌اند.

انتهای پیام/62003/صا40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول