اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفار استان زنجان خبر داد

اختصاص 6 میلیارد تومان اعتبار به آبفار زنجان

مدیرعامل شرکت آبفار استان زنجان گفت: اعتباری بالغ بر 6 میلیارد و 100 میلیون تومان در سال‌جاری به آبفار استان زنجان اختصاص یافته است.

اختصاص 6 میلیارد تومان اعتبار به آبفار زنجان

رضا کابلی امروز در گفت‏‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: اگر همچنان میزان بارندگی کم و خشکسالی ادامه پیدا کند، بحران آب نیز بیشتر می‏‌شود.

وی با اشاره به اینکه میزان اعتبار مورد نیاز برای خارج شدن از بحران آب در استان زنجان بیش از 19 میلیارد تومان برآورد شده است، تصریح کرد: 99 پروژه نیمه تمام نیز در استان وجود دارد که برای پایان این پروژه‏‌ها اعتباری بالغ بر 56 میلیارد تومان نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان با بیان اینکه میزان اعتبار اختصاص یافته به این شرکت در سال‌جاری 6 میلیارد و 100 میلیون تومان بوده است، اضافه کرد: از این میزان تاکنون یک میلیارد و 390 میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است.

کابلی در زمینه پیشگیری از بحران آب در سطح روستاهای استان زنجان به طرح مشارکت‏‌های مردمی اشاره کرد و افزود: آب یکی از موضوعات حیاتی مردم است که از اهمیت بسیار بالایی نیز برخوردار است.

این مقام مسئول با بیان اینکه به منظور تشکیل انجمن خیرین آب و فاضلاب روستایی در استان زنجان برنامه‏ریزی‏‌های لازم صورت گرفته است، ادامه داد: اخیراً به یکی از روستاهای استان از طریق مشارکت‏‌های مردمی و خیرین آب‌رسانی شده است.

وی با تاکید بر اینکه تعدادی از روستاهایی که زیرپوشش آب و فاضلاب روستایی استان زنجان نیستند از طرح مشارکت مردمی و خیری برای آب‌رسانی به این روستاها استقبال کرده‏‌اند، یادآور شد: بسیج سازندگی استان نیز به منظور حمایت از روستاییان در این راستا اعلام آمادگی کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان با بیان اینکه الگوی مصرف آب در روستاها دو برابر استاندارد است، اذعان داشت: بیشتر مصارف آب در روستاها به بخش دامداری اختصاص دارد.

کابلی با اشاره به اینکه کنترل مصرف بر مشترکین شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان اعمال می‏‌شود، اضافه کرد: به مشترکانی که بیش از الگوی مصرف، آب استفاده کنند، تذکرات لازم داده می‏‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: قیمت تمام شده آب و فاضلاب روستایی برای هر متر مکعب یک هزار تومان است، در حالی که از مردم برای هر متر مکعب فقط 100 تومان دریافت می‏‌شود.

انتهای پیام/73006/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول