اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی صورت می‌گیرد

بازدید دانش‌آموزان 61 مدرسه آبیک از کتابخانه‌های عمومی

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک از بازدید دانش‌آموزان 61 مدرسه آبیک از کتابخانه‌های عمومی در هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد.

بازدید دانش‌آموزان 61 مدرسه آبیک از کتابخانه‌های عمومی

محمدرضا آقااحمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: در هفته کتاب که از روز شنبه 25 آبان ماه به مدت یک هفته ادامه دارد، دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه دوره اول و متوسطه دوره دوم 61 مدرسه از کتابخانه‌های عمومی امام محمدباقر (ع) و امام رضا (ع) شهر آبیک بازدید می‌کنند.

وی افزود: در این بازدید دانش‌آموزان از نزدیک با فضای کتابخانه و انواع کتاب درسی و غیردرسی آشنا شده و رایگان به عضویت کتابخانه در می‌آیند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک ادامه داد: در حاشیه بازدید، دانش‌آموزان به صورت گروهی در قالب نقاشی همگانی «کتاب» و «ماه محرم» را به تصویر می‌کشند.

آقااحمدی یادآور شد: در هفته کتاب و کتابخوانی همه شهروندان شهرستان آبیک می‌توانند در کتابخانه‌ها ثبت‌نام کنند و به طور رایگان در کتابخانه‌های عمومی عضو شوند، گرچه در این زمینه اطلاع‌رسانی به صورت نصب بنر از سوی شهرداری آبیک و ارسال پیامک صورت می‌گیرد.

برپایی نمایشگاه کتاب در آبیک

این مسئول از برپایی نمایشگاه کتاب در هفته کتاب خبر داد و افزود: این نمایشگاه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک در طبقه همکف این اداره بر پا می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک اضافه کرد: در این نمایشگاه که برای عموم مردم دایر می‌شود، کتاب‌ها با 20 درصد تخفیف و یا بیشتر به فروش می‌رسد.

آقااحمدی از تجلیل خردسال‌ترین، فعال‌ترین و مسن‌ترین عضو کتابخانه در هفته کتاب خبر داد و گفت: در این هفته مسابقه نقاشی برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی برگزار می‌شود که روش مسابقه به این نحو است که مربیان کتاب داستانی را برای دانش‌آموزان قرائت کرده و از داخل کتاب سؤال طرح کرده و دانش‌آموزان پاسخ می‌دهند که هدیه‌ای برای این مسابقه تهیه شده است.

این مسئول از برگزاری مسابقه کتابخوانی روزنامه دیواری در هفته کتاب خبر داد و گفت: در روزنامه دیواری تهیه شده دانش‌آموزان می‌توانند به صورت فردی یا گروهی کتابی را که تعیین شده مطالعه کرده و سپس بر اساس آن کتاب، به مطالب و سؤالات موجود در روزنامه دیواری پاسخ دهند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: مطالب موجود در روزنامه دیواری شامل چکیده کتاب، پیام کتاب، سؤالات و خبرهای کتاب می‌شود که دانش‌آموزان پس از تکمیل به کتابخانه عمومی تحویل می‌دهند و به بهترین شرکت‌کنندگان جوایزی اهدا می‌شود.

انتهای پیام/77006/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول