اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر نیرو خبر داد

کاهش بهره‌برداری غیرمجاز از ذخایر آبی کشور

مشاور وزیر نیرو با اشاره به کاهش بهره‌برداری غیرمجاز از ذخایر آبی کشور گفت: دستیابی به این موفقیت حاصل فرهنگ‌سازی بوده است.

کاهش بهره‌برداری غیرمجاز از ذخایر آبی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، نشست شورای معاونان و مدیران شرکت آب منطقه‌ای قزوین پیش از ظهر امروز با حضور محمد حاج رسولی‌ها مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در سالن کنفرانس این شرکت تشکیل شد.

محمد حاج رسولی‌ها با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص انجام برنامه‌های فرهنگی اظهار کرد: انسجام‌بخشی به عنوان یکی از ابعاد مهم فعالیت‌های فرهنگی شرکت‌ها موجب صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ و اجرای برنامه‌های واحد از سوی مجموعه‌هایی که در بخش‌های مختلف فرهنگی یک شرکت فعالیت می‌کنند، می‌تواند در زمان‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت در جامعه‌ای با هدف‌های متفاوت تأثیرگذار باشد.

وی افزود: کاهش آمار تخلفات و بهره‌برداری غیرمجاز از ذخایر منابع آب حتی در اقتصادی‌ترین مناطق کشور بیانگر تأثیر فرهنگ‌سازی‌های انجام شده در این زمینه است.

مشاور وزیر نیرو تحرک، سر زندگی و افزایش وجدان کاری در مجموعه کارکنان را یکی از محورهای اصلی برنامه‌های تبیین شده در جلسات شوراهای فرهنگی شرکت‌ها دانست و افزود: اثرات کارهای فرهنگی و اعتقادی در خصوص مباحث کاری و افزایش گسترش مناسبات انسانی در مجموعه فعالیت‌های فرهنگی با توجه به فرهنگ و سنن هر منطقه و اقلیم می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

حاج رسولی‌ها تصریح کرد: انتظار می‌رود دست‌اندرکاران فعالیت‌های فرهنگی با ایجاد روحیه شهامت و ایستادگی و همچنین روحیه ارائه خدمات به مشترکان در مناطق محروم و دور‌افتاده و همچنین در فضای محیط اداری موجب افزایش بهره‌وری در مجموعه کارکنان شرکت باشند.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از مجموعه روابط عمومی این شرکت خواست تا از ظرفیت شوراهای فرهنگی و عوامل مرتبط با امور فرهنگی در راستای اهداف، انجام وظایف و رسالت خود در مباحث ترویجی و چالش‌های مربوط به فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب استفاده کنند.

حاج رسولی‌ها با اشاره به محدودیت‌های موجود در تأمین منابع مالی اظهار امیدواری کرد؛ از طریق فروش اوراق مشارکت وزارت نیرو، تمهیدات لازم برای تأمین اعتبار طرح‌های اجرایی شرکت آب منطقه‌ای قزوین صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین نیز در ابتدای این نشست طی گزارشی به سیمای آب استان اشاره کرد و با معرفی اجمالی از وضعیت منابع آبی، عملکرد طرح‌های عمرانی آب قزوین را به سمع حاضران رساند.

حمید قزوینی ادامه داد: فعالیت‌های مهمی در بخش فرهنگی و همچنین طرح‌های اجرایی استان از جمله طرح سد مخزنی نهب، طرح ساختمان شبکه آبیاری و زهکشی سد نهب، طرح سد مخزنی و شبکه آبیاری بالاخانلو، طرح سد مخزنی و شبکه آبیاری و زهکشی بورمانک انجام شده است.

وی ادامه داد: طرح کوتاه مدت و اضطراری تأمین آب شرب شرق شهر قزوین از چاه‌های بیدستان، طرح میان مدت آبرسانی به شهرها و روستاهای ناحیه یک استان از سد طالقان (9 شهر و 95 روستا)، مرمت و بازسازی اساسی شبکه آبیاری و زهکشی دشت قزوین، طرح بلندمدت مطالعه و اجرای انتقال آب از سرشاخه‌ها و ارتفاعات دو هزار و سه هزار به استان قزوین برای تأمین کمبود نیاز آب شرب از جمله برنامه‌ها و اقدامات شرکت آب منطقه‌ای قزوین است.

وی صنعت و خدمات در افق 1415 به میزان MCM340، مطالعه و اجرای طرح‌های تعادل بخش تغذیه مصنوعی و پخش سیلاب، طرح تکمیل و تجهیز شبکه‌های اندازه‌گیری آب‌های سطحی و زیرزمینی و همچنین مدیریت، صرفه‌جویی و صیانت از سفره‌های آب زیرزمینی را از اهم برنامه‌ها و اقدامات این شرکت نام برد.

سپس هر یک از معاونان و مدیران شرکت در خصوص حوزه عملکرد خود و فعالیت‌های انجام گرفته مواردی را اعلام کردند.

در پایان جلسه حاضران از سالن ورزشی تیراندازی شرکت آب منطقه‌ای قزوین که به منظور توسعه ورزش‌های همگانی و ایجاد نشاط در مجموعه همکاران و خانواده‌های آنان در شهریورماه سال جاری افتتاح شده است، بازدید کردند.

انتهای پیام/2667/ز40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول