اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر و چادگان در مجلس:

تخصیص‌ها و برداشت‌های آب از زاینده‌رود با یکدیگر هم‌خوانی ندارد

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: میزان آبی که به رودخانه زاینده‌رود اختصاص می‌یابد با میزان آبی که از این رودخانه برداشت می‌شود با یکدیگر هم‌خوانی ندارد.

تخصیص‌ها و برداشت‌های آب از زاینده‌رود با یکدیگر هم‌خوانی ندارد

محمدعلی اسفنانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سؤال که آیا صحبت برخی از افراد مبنی بر اینکه برنج‌کاری یکی از دلایل اصلی خشکی زاینده‌رود است، صحت دارد یا خیر، اظهار کرد: خیر، چنین صحبت‌هایی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست، چرا که دلایل اصلی خشکی زاینده‌رود مشخص است و برنج‌کاری جزو این دلایل نیست.

وی اضافه کرد: برنج‌کاری در بخش انتهایی رودخانه زاینده‌رود و در منطقه لنجان و باغ‌بهادران انجام می‌شد و در حال حاضر آبی برای کشت برنج در این منطقه وجود ندارد.

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به دلیل عدم وجود آب و خشکسالی‌‌های حاکم بر استان، برنج‌کاری در اصفهان انجام نشده است،  تصریح کرد: دلایل متعددی برای خشک شدن رودخانه زاینده‌رود وجود دارد.

وی به دلایل موجود برای خشک شدن رودخانه زاینده‌رود اشاره کرد و ادامه داد: کم‌آبی، برداشت‌های بی‌رویه در بالا‌دست، انتقال آب از اصفهان به استان‌های دیگر و اختصاص آب به صنایع آب‌بر از مهم‌ترین دلایل خشک شدن رودخانه زاینده‌رود است.

اسفنانی با اشاره به یکی دیگر از دلایل اصلی خشکی زاینده‌رود تاکید کرد: میزان آبی که به رودخانه زاینده‌رود اختصاص می‌یابد با میزان آبی که از این رودخانه برداشت می‌شود با یکدیگر هم‌خوانی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه به عنوان مثال اگر دو مثقال آب به رودخانه زاینده‌رود اختصاص می‌یابد، در مقابل 20 مثقال آب از این رودخانه برداشت می‌شود، افزود: عدم هم‌خوانی میزان آب اضافه شده به زاینده‌رود با میزان آب برداشت شده از این رودخانه از دلایل اصلی خشکی زاینده‌رود تلقی می‌شود.

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: تمام این دلایل اثبات می‌کند که خشکی زاینده‌رود به دلیل برنج‌کاری‌ در مناطق استان نیست و برخی از افراد تنها به دنبال ایجاد حاشیه برای اصفهان هستند.

انتهای پیام/63004/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول