اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهرستان سیریک خبر داد

فعالیت 30 فروند لنج غیرمجاز در آب‌های سیریک

رئیس شورای شهرستان و بخش مرکزی سیریک گفت: صید بی‌رویه 30 فروند لنج غیر مجاز و غیر بومی در حوزه خور آذینی شهرستان باعث از بین رفتن نسل ماهیان و اعتراض شدید صیادان شهرستان سیریک شده است.

فعالیت 30 فروند لنج غیرمجاز در آب‌های سیریک

به گزارش خبرگزاری فارس از سیریک، احمد محمدی ظهر امروز در جمع صیادان منطقه بیابان بخش مرکزی سیریک اظهار داشت: متاسفانه این 30 فروند لنج که هیچ کدام از آنها بومی نیستند علی‌رغم همه تلاش‌ها با مسئولان شیلات هنوز به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است و همچنان آنها مشغول صید غیر مجاز هستند.

وی افزود: جای بسی سوال و تاسف است که مسئولان شیلات استان بدون توجه به منابع آبزیان و صیادان شهرستان اجازه ورود غیر قانونی به افراد غیر بومی می‌دهند که بدون هیچ‌گونه مجوزی و کار کارشناسی و با استفاده از تورهای ممنوعه تورهای ترال و تور کف‌رو بصورت شبانه‌روزی مشغول صید آبزیان ریز و درشت به هنگام تخم‌ریزی هستند.

محمدی خاطرنشان کرد: متاسفانه علی‌رغم همه تلاش صیادان، تعاونی صیادان و شیلات شهرستان برای خارج کردن آنها از منطقه هنوز به نتیجه‌ای نرسیدیم.

وی اظهار داشت: بعد از گذشت بیش از پنج سال از شهرستان شدن سیریک متاسفانه هنور به لحاظ چارت اداری و نیروی انسانی و امکانات اداری شیلات شهرستان اصلا قادر به پاسخگویی به مشکلات و توان رسیدگی به امورات صیادان و برنامه‌ریزی برای آینده این قشر زحمتکش را ندارد. 

رئیس شورای شهرستان و بخش مرکزی سیریک تصریح کرد: هر باری که صیادان و تعاونی صیادان خواستار صحبت و گفتگو با لنج‌های غیرمجاز شدند متاسفانه به محض نزدیکی قایق‌ها با لنج آنها با ابزاری مانند لیزر، سنگ و نارنجک‌های آتش‌زا به صیادان حمله‌ور شدند.

محمدی اضافه کرد: نقش شیلات در تامین مواد غذایی با ارزش در جامعه و حصول منابع ارزی و درآمد ملی بر هیچ‌کس پوشیده نیست و صنعت شیلات می‌تواند نقش بسیار مهمی در درآمدزایی، اشتغالزایی و تامین نیازهای پروتئینی مردم با رعایت اصول و حفظ منابع آبزی دریایی و معیشت صیادان داشته باشد.

وی بر لزوم رفع هر چه سریعتر مشکلات صیادان شهرستان سیریک بویژه حوزه تالاب بین‌المللی آذینی تأکید کرد و اظهار داشت : غنی‌سازی منابع دریایی و حفاظت از آبزیان و صیدگاه‌ها از ضروریات شیلات برای حمایت از صیادان و منابع دریایی است

شهرستان سیریک دارای 105 فروند لنج صیادی و بیش از 328 فروند قایق صیادی مجوزدار است که بیش از 4 هزار نفر بصورت مستقیم و 10 هزار نفر بصورت غیر مستقیم مشغول امرار و معاش هستند.

انتهای پیام/88004/ط30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول