اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهره‌برداری آبفای استان اصفهان هشدار داد

احتمال افت فشار آب در صورت عدم صرفه‎جویی 20 درصدی در اصفهان

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در صورت عدم همکاری همه بخش‎ها و مشترکان در صرفه‌جویی 20 درصدی احتمال افت فشار و قطعی آب به ویژه در طبقات بالا وجود خواهد داشت.

احتمال افت فشار آب در صورت عدم صرفه‎جویی 20 درصدی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی آبفای اصفهان مجتبی قبادیان اظهار کرد: آبفای استان اصفهان با زیرپوشش 92 شهر و بیش از یک میلیون انشعاب، آب جمعیتی در حدود 4میلیون نفر را تأمین می‎کند.

وی با اشاره به تامین آب 85درصد از جمعیت بیش از 50 شهر و 300 روستا از طریق طرح آبرسانی اصفهان بزرگ افزود: این آبرسانی مشتمل بر تصفیه‎خانه آب باباشیخعلی و چاه‎های فلمن حاشیه رودخانه زاینده‎رود تأمین می‎شود که به طور مستقیم از رودخانه زاینده‎رود متأثر می‎شود.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان برای هفتمین سال پی‎در‎پی با وقوع پدیده خشکسالی مواجه بوده است، تصریح کرد: به دلیل تغییر اقلیم و کاهش بارش در این منطقه و نیز کاهش میزان ذخیره آب پشت سد زاینده‎رود حجم سد زاینده‎رود به شدت کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته با توجه به نیاز آبی بخش‎های مختلف از جمله کشاورزی، باغداران و صنعت، به کرات آب در رودخانه زاینده‎رود جاری شده که این امر بر چگونگی تأمین آب شرب استان تأثیر قابل توجهی داشته است.

قبادیان چاه‎های فلمن را به عنوان دومین منبع تامین آب استان دانست و بیان کرد: در روزگاری نه چندان دور دبی برداشتی از چاه‎های فلمن تا حدود 4 هزار لیتر بر ثانیه می‎رسد و نیز چاه‎های حریمی و متفرقه که به شدت متاثر از جریان آب در رودخانه هستند در حال حاضر با خشکی و یا کاهش شدید آبدهی روبرو هستند.

وی اضافه کرد: به‎ عنوان مثال آبدهی چاه‎های فلمن هم‎اکنون به حدود 250-300 لیتر بر ثانیه رسیده و از سویی در سال‎های اخیر حجم منابع آب‎های زیرزمینی نیز تقلیل یافته است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با توجه به کاهش شدید ذخیره آب پشت سد، تأمین آب شرب را نسبت به سایر نیازهای آبی دیگر در اولویت دانست و گفت: در حال حاضر حجم سد زاینده‎رود به کمتر از 10 درصد حجم خود رسیده است که با توجه به عدم پیش‎بینی دقیق میزان بارندگی و افت شدید سفره‎های آب زیرزمینی، اطمینان کافی جهت تامین آب ماه‎های پایانی پاییز وجود ندارد.

وی با تاکید به اینکه لازمه تأمین آب، صرفه‎جویی همه شهروندان و مشترکان استان در مصرف آب حداقل به میزان 20 درصد است، افزود: درصورت عدم همکاری همه بخش‎ها و مشترکان احتمال افت فشار و قطعی آب به ویژه در طبقات بالا وجود خواهد داشت.

قبادیان گفت: با توجه به رسالت شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در خصوص تامین و توزیع آب آشامیدنی سالم، علاوه بر پایش‎ها و کنترل‎های کیفی روزانه در همه ایام مسئولان مرکز بهداشت استان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز نظارت کیفی خود اعمال می‎کنند که البته به لحاظ اهمیت موضوع کمیته ویژه‎ای متشکل از این شرکت به همراه مرکز بهداشت استان، شرکت آب منطقه‎ای و سازمان حفاظت محیط زیست ایجاد شده و آب ورودی به تصفیه‌خانه را کنترل و رصد می‎کند که تاکنون هیچ مشکل خاصی گزارش نشده و درخصوص کیفیت آب اطمینان کاملی وجود دارد.

انتهای پیام/63012/ح/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول