اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان مازندران خبر داد

ضبط 6 هزار رشته دام صیادی در آب‌های ساحلی مازندران

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان مازندران گفت: 6 هزار و 225 رشته دام صیادی غیرمجاز در آب‌های ساحلی استان کشف و ضبط شد.

ضبط 6 هزار رشته دام صیادی در آب‌های ساحلی مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، علی نیازی افزود: با تلاش شبانه‌روزی نیروهای این یگان در مهر ماه سال جاری تعداد 6 هزار و 225 رشته دام صیادی غیرمجاز غضروفی و فلس‌دار در آب‌های ساحلی استان کشف و ضبط شد.

وی بیان داشت: مبارزه با صید غیرمجاز برای حفظ و حراست از منابع آبزی دریای خزر که به‌عنوان ثروت ملی محسوب می‌شود، از وظایف این یگان است.

این مسئول تصریح کرد: نیروهای این یگان در 27 مرحله گشت مشترک و 317 مرحله گشت دریایی در شرایط زمانی و مکانی مختلف موفق شدند علاوه بر دام‌های مکشوفه، هشت کیلوگرم ماهی خاویاری، 43 قطعه ماهی استخوانی، یک فروند بدنه قایق، یک فروند قایق پارویی، یک دستگاه موتور قایق دریایی، 18 حلقه لاستیک و 193 عدد لنگر را کشف و ضبط کنند.

نیازی تصریح کرد: با شروع فصل صید ماهیان استخوانی در دریای مازندران به منظور ایجاد امنیت پایدار برای صیادان مجاز پره و ماهیان خاویاری، ایجاد ناامنی و نمایش اقتدار این یگان برای صیادان غیرمجاز، مانور و عملیات روانی و پاک‌سازی از وجود دام‌های صیادان غیرمجاز و لاروکشی در حریم پره‌ها و صیدگاه‌ها انجام شد.

وی افزود: در این مانور با بسیج همه امکانات موجود شناوری به استعداد 32 فروند انواع قایق‌های گلف و 200، 85 و 55 و گشت مشترک پایگاه‌های همجوار در انتهای استان‌های گیلان و گلستان یک هزار و 578 رشته دام صیادی غیرمجاز کشف و ضبط شد.

* ممنوعیت توزیع سم زئوس و ترکیب کینگ

در دومین خبر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران آمده است، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: توزیع سم زئوس و ترکیب کینگ با ذکر نام شرکت صنایع شیمیایی سبزگل به عنوان تولیدکننده ممنوع است.

محمد اخوان بیان داشت: براساس نامه معاونت کنترل و مبارزه با آفات سازمان حفظ نباتات کشور مبنی بر گزارش سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی و اعلام توزیع سم زئوس(قارچ‌کش سیستمیک) و ترکیبی به نام کینگ(قارچ‌کش و کود) با ذکر نام شرکت صنایع شیمیایی سبز گل به عنوان تولیدکننده، این سموم در فهرست سموم مجاز کشور به ثبت نرسیده و شرکت صنایع شیمیایی سبزگل فاقد پروانه فعالیت در زمینه فرمولاسیون سموم دفع آفات نباتی از سازمان حفظ نباتات کشور است.

 مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: با توجه به اقدام غیرمجاز و غیرقانونی صورت گرفته عرضه این سموم فارغ از اقدامات کنترلی و نظارتی انجام شده، هرگونه خسارت ناشی از کاربرد این مواد متوجه توزیع‌کننده و فروشنده، توصیه‌کننده و بهره‌بردار بوده و مسئولیت خسارت‌های جنبی احتمالی نیز قابل پیگرد قانونی است.

انتهای پیام/2296/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول