اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

افزایش 68 درصدی نرخ آب‌بهای نخیلات در سال جاری منطقی نیست

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش 68 درصدی نرخ آب‌بهای نخیلات در سال جاری منطقی نیست.

افزایش 68 درصدی نرخ آب‌بهای نخیلات در سال جاری منطقی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد شامگاه شنبه در نشست بررسی مشکلات کشاورزان دشتستان، اظهار داشت: در شرایط تحریمی یکی از راهکارهایی که برای برون‌رفت از تحریم به عهده داریم حمایت از تولید است.

وی افزود: کشاورزی یکی از مهم‌ترین راهکارهای افزایش تولید است و به‌منظور افزایش سطح صادرات کشور و تامین بودجه و منابع مالی داخلی کشور باید به آن توجه داشته باشیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کشورهای حاشیه خلیج فارس به محصولات تولیدی صنایع کشاورزی ما نیاز دارند و باید راهکارهایی اتخاذ کنیم که به راحتی بتوانیم تولیدات قشر زحمتکش کشاورز را به کشورهای هدف صادر کنیم.

موسوی‌نژاد بیان داشت: کشورهای همسایه به دلیل شرایط جغرافیایی امکان تولید مواد غذایی کشاورزی را ندارند و بهترین کشور برای خرید محصولات کشاورزی برای کشورهای مذکور ایران است.

وی اضافه کرد: هر اندازه میزان تولید محصولات کشاورزی و صادرات این تولیدات را بالا ببریم می‌‍‌توان آن را جایگزین منابع اقتصاد نفتی کرد و اقتصاد کشور را از اقتصاد نفتی به اقتصاد کشاورزی که بهترین و پاک‌ترین نوع اقتصاد است، سوق دهیم.

این مسئول اذعان داشت: توجه به کشاورزی و برنامه‌ریزی برای توسعه این صنعت یکی از الزامات امروز کشور است که همه مسئولان باید برای تحقق این امر تلاش کنند.

رئیس فراکسیون نمایندگان استان‌های جنوبی کشور عنوان کرد: متاسفانه در گذشته توجه کمی به بخش کشاورزی شده  و با توجه به پتانسیل‌های بالای کشور باید صنایع تبدیلی و صنایع کشاورزی را در مناطق مختلف کشور مستقر کنیم.

موسوی‌نژاد ابراز داشت: ضعف در زیرساخت‌ها و صنایع مرتبط با کشاورزی برای کشور ما که ظرفیت بالایی در عرصه کشاورزی دارد، یک نقیصه بزرگ محسوب می‌شود.

لزوم توسعه کشاورزی و کم کردن وابستگی به نفت

وی اضافه کرد: در برنامه‌های توسعه الزام وجود دارد که باید به سمت تولید و کشاورزی برویم و وابستگی کشور به نفت را کم کنیم و این مهم تاکنون محقق نشده است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در صنعت کشاورزی شاهد خود تحریمی هستیم، گفت: تحریم‌های بیرونی و تحریم‌های داخلی که خود ما تحمیل می‌کنیم از مسائلی است که ضربات جبران‌ناپذیر و سنگینی به کشاورزی وارد خواهد کرد.

موسوی‌نژاد بیان داشت: ما نباید کشاورز را به‌عنوان دلال و کسی که دنبال منابع است نگاه کنیم؛ بلکه باید به این موضوع توجه داشته باشیم که هر اقدامی که سبب افزایش تولید محصولات کشاورزی شود به نفع تمام لایه‌های جامعه خواهد بود.

وی عنوان کرد: حمایت از کشاورزی سبب رفع مشکلات حوزه اقتصادی، اشتغال و تولید می‌شود و در شهرستان دشتستان و استان بوشهر باید توجه ویژه‌ای به این موضوع شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید با هم‌افزایی و اتحاد مدیران برای رفع این مشکلات برنامه‌ریزی و تلاش کنیم و همه مدیران اجرایی استان و مسئولان ذیصلاح در امر کشاورزی باید توجه ویژه‌ای به این مساله کنند.

از مدیران بیلان کار نمی‌خواهیم بلکه رضایت کشاورزان شرط است

موسوی‌نژاد تأکید کرد: از مدیران ذیصلاح استان در عرصه کشاورزی بیلان کار نمی‌خواهیم و تنها خواسته ما از ایشان جلب رضایت کشاورزان است.

وی افزود: موضوع آب‌بهای نخیلات از مسائلی است که در سال جاری مطرح شده و تمامی کشاورزان از این وضعیت ناراحت و گله‌مند هستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: افزایش 68 درصدی نرخ آب‌بهای نخیلات در سال جاری با توجه به وضعیت آبیاری در سال جاری و میزان برداشت محصولات و هم‌چنین در مقایسه با نرخ افزایش آب‌بها در سال‌های گذشته منطقی نیست.

موسوی‌نژاد اذعان داشت: در محاسبه نرخ آب‌بها باید به میزان ارائه خدمات آبی به کشاورزان نیز توجه داشته باشیم و محاسبه نرخ آب‌‌بها باید بر اساس میزان آبی که در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد از ایشان دریافت شود.

وی افزود: در ارتباط با وضعیت آب‌بهای نخیلات دشتستان نشست‌هایی با وزیر جهاد کشاورزی و وزیر نیرو داشته‌ایم و ایشان قول مساعد به‌منظور کاهش و رفع مشکلات را داده‌اند.

رئیس فراکسیون نمایندگان استان‌های جنوبی کشور خاطرنشان کرد: مسئولان باید دستگیر و یاری‌کننده کشاورزان باشند و در کنار تحقق اهداف سازمانی باید برای تحقق منافع و درخواست‌های کشاورزان برنامه‌ریزی و تلاش کنند.

موسوی‌نژاد در پایان یادآور شد: تأکید می‌کنم که مشکل کشاورزان باید رفع شود و آماده هر گونه پیگیری و همراهی مسئولان در این زمینه هستم.

انتهای پیام/2452/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول