اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کنترل کیفیت شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر خبر داد

تامین 90 درصد آب شرب بوشهر از استان‌های هم‌جوار

مدیر کنترل کیفیت شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: 90 درصد آب استان بوشهر از استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و فارس تامین می‌شود.

تامین 90 درصد آب شرب بوشهر از استان‌های هم‌جوار

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، موسی پناهنده عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آب مصرفی استان بوشهر با خطوط طولانی به مخازن استان منتقل می‌شود، گفت: آب شرب مصرفی استان بوشهر با کیفیت‌ترین آب در کشور محسوب می‌شود به‌گونه‌ای که با انجام آزمایش‌های گوناگون هیچ‌گونه آلودگی در آن مشاهده نشده است.

وی با اشاره به اینکه فلوئور آب آشامیدنی بوشهر از استاندارد لازم برخوردار است، گفت: آزمایش‌ها نشان می‌دهد که فلوئور موجود در آب استان بوشهر در حد استاندارد است.

مدیر کنترل کیفیت شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه کمبود میزان فلوئور در آب شرب سبب کاهش مقاومت مینای دندان به‌ویژه در کودکان می‌شود، تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های جامعه به‌ویژه دندان‌پزشکان میزان فلوئور آب آشامیدنی است که در آب شرب بوشهر هیچ مشکلی وجود ندارد.

پناهنده با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 90 درصد آب شرب استان بوشهر از استان‌های همجوار تامین می‌شود، اظهار داشت: آب شرب استان بوشهر که از سد کوثر و منابع آبی سربالش و چشمه ساسان تامین می‌شود از کیفیت مطلوبی برخوردار است و میزان فلوئور آن‌ در حد استاندارد ملی است.

وی افزود: در همه ایام میزان فلوئور آب شرب استان بوشهر مورد آزمایش و پایش قرار می‌گیرد و این آزمایش‌ها نشان می‌دهد آب شرب استان بوشهر کاملاً بهداشتی است.

مدیر کنترل کیفیت شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر استفاده از دستگاه تصفیه آب در منازل را کاری اضافی دانست و تاکید کرد: با توجه به کیفیت مطلوب آب شرب استان نیازی نیست که مشترکان از دستگاه‌های تصفیه آب خانگی و آب تولیدی آب‌شیرین‌کن‌های سطح شهرها استفاده کنند.

انتهای پیام/66006/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول