اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان خبر داد

ارائه خدمات بیش از 10 میلیارد ریالی به مددجویان ماهنشانی

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان از ارائه خدمات 10 میلیارد و 500 میلیون ریالی به مددجویان ماهنشانی خبر داد.

ارائه خدمات بیش از 10 میلیارد ریالی به مددجویان ماهنشانی

ذبیح‌الله غفاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: کمیته امداد شهرستان ماهنشان به منظور افزایش توان اقتصادی مددجویان اقدامات مختلفی را انجام و بیش از 45 سرفصل خدماتی در طول سال ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات به مددجویان بر اساس نیازهای آنها و به صورت هدفمند انجام می‌شود، اذعان داشت: امدادگران با بررسی‌هایی که انجام می‌دهند، نسبت به نیازسنجی مددجویان اقدام کرده و در راستای برطرف کردن نیازهای آنها اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان در ادامه با اشاره به مددجویانی که زیرپوشش این نهاد هستند و از خدمات آن استفاده می‌کنند، تصریح کرد: مددجویان کمیته امداد در دو بخش طرح مددجویی و طرح شهید رجایی از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر تعداد مددجویان کمیته امداد ماهنشان در قالب طرح مددجویی 537 خانوار برابر با یک‌هزار و 232 نفر است، افزود: این تعداد مددجو شامل زنان سرپرست خانوار، ایتام، از کارافتادگان و ... هستند.

غفاری همچنین تعداد مددجویان کمیته امداد ماهنشان را در قالب طرح شهید رجایی 942 خانوار برابر با یک‌هزار و 716 نفر اعلام کرد و گفت: مددجویان طرح شهید رجایی شامل افراد بالای 60 سال هستند.

وی در ادامه به برخی از خدمات قابل ارائه به مددجویان این نهاد اشاره کرد و افزود: ارائه خدمات اشتغالزایی به واجدان شرایط و پرداخت وام به مجریان طرح‌های اشتغال از جمله خدماتی است که در راستای توانمندسازی مددجویان انجام می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست امسال 38 مورد وام اشتغالزایی از محل منابع بانکی و منابع امداد به مددجویان کمیته امداد پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: وام‌های پرداختی در قالب رشته‌های شغلی مختلف همچون کشاورزی، دامداری، دامپروری و... است.

این مسئول همچنین به بیمه مددجویان این نهاد اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت تامین اجتماعی در جامعه امروزی و نیاز ویژه مددجویان به خدمات بیمه‌ای به ویژه در بخش دارو و درمان از همین رو کمیته امداد اقدام به بیمه مددجویان می‌کند.

غفاری با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط این نهاد در نیمه نخست امسال در بحث بیمه مددجویان اظهار داشت: در مدت مذکور 167 خانوار برابر با 472 مددجو از خدمات بیمه‌ای این نهاد بهره‌مند شدند.

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه خدمات ازدواج در قالب اهدای کمک هزینه خرید جهیزیه و هدیه ازدواج به مددجویان ماهنشانی اشاره کرد و افزود: تا پایان شهریور ماه امسال 29 فقره کمک هزینه خرید جهیزیه و هدیه ازدواج به مددجویان ماهنشانی اعطا شده است.

وی خاطرنشان کرد: مبلغ کمک هزینه خرید جهیزیه اعطایی به هر نوعروس 10 میلیون ریال و مبلغ کمک هزینه اهدایی به هر تازه داماد 2 میلیون ریال است.

غفاری سایر خدمات این نهاد را شامل خدمات فرهنگی و آموزش، خدمات عمرانی و وام‌های بهسازی، پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه و ارائه خدمات بهداشتی به مددجویان عنوان کرد و گفت: در مجموع طی 6 ماهه نخست امسال خدماتی بالغ بر 10 میلیارد و 500 میلیون ریال به مددجویان ماهنشانی ارائه شده است.

انتهای پیام/73002/ل40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول