اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس و استاد عکاسی دانشگاه زنجان:

پیام عکاس معرفی مشکلات جامعه به مسئولان است

مدرس عکاسی دانشگاه زنجان گفت: پشت هر عکسی مفهوم و تفکری عمیق نهفته است و عکاس پیام خود را در قالب شناسایی مشکلات جامعه به مردم و مسئولان می‌رساند.

پیام عکاس معرفی مشکلات جامعه به مسئولان است

استاد عکاسی دانشگاه زنجان در حاشیه برگزاری کارگاه عکاسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: زبان بصری نیاز به ترجمه ندارد و به راحتی می‌تواند در اختیار مردم عامه قرار گیرد.

ناصر محمدی با اشاره به معنای حقیقی عکاسی، گفت: عکاسی رونوشتی از فضای بیرون است که توسط نور، مفاهیم را در قالب عکس به تصویر می‌کشاند.

وی در خصوص تاثیر زبان هنر عکاسی خاطرنشان کرد: هنر عکاسی یکی از تاثیرگذارترین هنر‌های امروزی است که به ترجمه نیاز ندارد، زبان عکس زبان تصویر است و در هر جای دنیا می‌تواند مفهوم خود را انتقال دهد.

استاد عکاسی دانشگاه زنجان افزود: اگر چه در گذشته عکس‌های لحظه‌ای و سوژه‌هایی که فاقد قصد هنری بودند، بیشتر مورد توجه قرار می‌گرفت ولی در واقع پشت هر عکسی مفهوم و تفکری عمیق پنهان است و این عکاس است که با زبان تصویرش تفکر ناب خود را به جهان نشان می‌دهد.

محمدی ضمن اشاره به سهل‌الوصول بودن عکس، تصریح کرد: الفبای عکاسی تصویر است و از ویژگی‌های بارز آن می‌توان به این اصل اشاره کرد که به راحتی در اختیار همه قرار می‌گیرد.

به گفته وی، هنر عکاسی، هنری همه‌گیر و عمومی است که مشکلات جامعه را می‌تواند در قالب تصویر به نمایش بگذارد.

استاد عکاسی دانشگاه زنجان در خصوص هدف عکاس خاطرنشان کرد: عکاس پیام‌ خود را در راستای شناسایی مشکلات جامعه در اختیار مردم و مسئولان می‌گذارد تا به نوبه خود سهمی شگفت در زمینه رفع مشکلات استان و جامعه داشته باشد و مسئولان بتوانند در این راستا اهداف خود را دنبال کنند.

وی افزود: عکاس به جای استفاده از کانال ارتباطی زبان و نوشته، از طریق تصویر مفاهیم خود را انتقال می‌دهد.

محمدی تصریح کرد: عکس در بحث آموزش می‌تواند هم جنبه سرگرمی و تفریحی داشته باشد هم آموزش.

وی ضمن اشاره به تاثیرگذار بودن برپایی جشنواره در سطح استان‌ها و کشور خاطرنشان کرد: هنر عکاسی در حال نزدیک شدن به جایگاه اصلی خودش است هرچند هنوز به مرتبه واقعی خود دست پیدا نکرده است.

این مدرس دانشگاه زنجان ضمن اشاره به مشکلات عکاسان، خاطرنشان کرد: این امر حمایت‌های متولیان فرهنگی  و دستگاه‌های مربوطه را می‌طلبد که باید در راستای ایجاد بستر‌های لازم برای ترویج جایگاه هنر عکاسی در کشور پیش‌ رفت.

وی ضمن اشاره به تاثیر آموزش هنر تصریح کرد: متولیان فرهنگ می‌توانند با ایجاد کلاس‌های آموزشی در کردستان بیشتر این اصل را ترویج دهند چون پایه و اساس هنر، آموزش است و این به نوبه خود می‌تواند سهمی شگفت در جذب هنرجو داشته باشد.

محمدی در خصوص تاثیر برگزاری کارگاه‌های آموزشی افزود: متولیان فرهنگ پس از برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف، می‌توانند با ایجاد رقابت شهری، فضاسازی کنند تا انگیزه هنرمندان عکاس نیز در زمینه خدمت به مردم بالا رود.

وی در پایان اذعان کرد: تمامی ادارات می‌توانند در راستای ترویج جایگاه هنر عکس در کردستان گامی موثر بردارند، بطور مثال در حوزه تربیت بدنی، اداره ورزش و جوانان با راه‌اندازی مسابقه عکس ورزش و شهرداری با موضوع عکس برتر از شهر نیز می‌توانند به سهم خود گامی موثر در این راستا بردارند.

انتهای پیام/79001/ح30/ف4004

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول