اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت امنای تکیه حسینی ارمغان‌خانه زنجان خبر داد

بازدید سالانه 70 هزار نفر از تعزیه تکیه تاریخی ارمغان‌خانه زنجان

رئیس هیئت امنای تکیه حسینی ارمغان‌خانه زنجان گفت: سالانه 70 هزار نفر از تعزیه تکیه تاریخی ارمغان‌خانه زنجان بازدید می‌کنند.

بازدید سالانه 70 هزار نفر از تعزیه تکیه تاریخی ارمغان‌خانه زنجان

سیروس رستمی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به برگزاری سالانه مراسم عزاداری و تعزیه‌خوانی در تکیه تاریخی ارمغان‌خانه اظهار داشت: تلاش شده است با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال نیز این مراسم به بهترین نحو برگزار شود.

رئیس هیئت امنای تکیه حسینی ارمغان‌خانه زنجان با اشاره به اینکه این مراسم از اول محرم تا 14 محرم برگزار می‌شود، افزود: همه روزه این مراسم از ساعت 14 تا 17 عصر در محل تکیه تاریخی ارمغان‌خانه برپا می‌شود.

وی از اجرای تعزیه در صبح عاشورا خبر داد و خاطرنشان کرد: مراسم تعزیه این تکیه‌خانه در روز عاشورا در ساعت 9 صبح برگزار خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه این مراسم 400 سال قبل است برگزار می‌شود، اضافه کرد: اجرای این تعزیه از سال 1389 در میراث معنوی ایران به ثبت ملی رسیده است.

رستمی با بیان اینکه دادن ولیمه از دیگر برنامه‌های این تکیه است، ادامه داد: سالانه 12 هزار نفر برای شرکت در مراسم تغزیه‌خوانی در این مکان حضور می‌یابند.

رئیس هیئت امنای تکیه حسینی ارمغان‌خانه زنجان با اشاره به اینکه تکیه حسینی تاریخی ارمغان‌خانه از قدیمی‌ترین تکیه‌های شمال غرب کشور است، گفت: میهمانان زیادی از نقاط مختلف کشور برای حضور در این مراسم به زنجان سفر می‌کنند.

انتهای پیام/73002/ق20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول