اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی

برای پوشش پزشکی و بهداشتی عزاداران حسینی

52 اکیپ در مسیرهای دسته‌های عزاداری زنجان مستقر می‌شوند

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تعداد اکیپ‌های پزشکی مستقر در مسیرهای عزاداری مردم زنجان را 52 اکیپ و گشت زیر پوشش اعلام کرد.

52 اکیپ در مسیرهای دسته‌های عزاداری زنجان مستقر می‌شوند

اسماعیل رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان را به مناسبت دهه نخست محرم تشریح کرد.

وی ویزیت رایگان عزاداران حسینی در دسته‌ها را از جمله برنامه‌های موسسه خیریه امدادگران عاشورایی زنجان (هیئت متوسلین حضرت زهرا (س)) اعلام کرد و افزود: ویزیت رایگان عزاداران حسینی طبق یک برنامه‌ریزی خاص برای دسته‌های عزاداری انجام می‌شود.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه ویزیت رایگان عزادارن حسینی در مسجد زینبیه از روز نخست آغاز شده و امروز به پایان می‌رسد، اضافه کرد: ویزیت رایگان عزاداران هیئت ثارالله از روز ششم محرم آغاز و تا هشتم محرم ادامه می‌یابد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ساعت ویزیت عزادارن حسینی هیئت ثارالله زنجان را 20 تا 24 اعلام کرد.

اسماعیلی از ویزیت رایگان عزاداران حاضر در امامزاده سید ابراهیم طی روزهای نهم تا دوازدهم محرم خبر داد و گفت: این ویزیت در ساعات 19 تا 23 انجام می‌شود.

وی پوشش امدادی دسته‌های عزاداری در دهه محرم توسط مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی استان زنجان را از دیگر برنامه‌های این دانشگاه اعلام کرد و افزود: این مرکز با استقرار اکیپ در محل‌های تعیین شده از جمله امامزاده سید ابراهیم (ع)، مسجد زینبیه و حسینیه اعظم، سبزه میدان، چهارراه انقلاب، صدر جهان، میدان آزادی، منطقه خیام و گشت‌ موتوری فوریت‌های پزشکی از روز نخست محرم تا دوازدهم اقدام به ارائه خدمت به عزاداران می‌کنند.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تعداد اکیپ‌های پزشکی مستقر در مسیرهای عزاداری مردم را 52 اکیپ اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به برگزاری عزاداری در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها در مسجد «طه» دانشگاه علوم پزشکی از تاریخ 13 تا 20 آبان‌ماه از ساعت 20 تا 22 شب برگزار می‌شود.

اسماعیلی با تاکید بر رعایت موارد بهداشتی در استفاده از نذورات توزیع شده بین مردم افزود: در این راستا رعایت بهداشت فردی، مصرف مواد غذایی بسته‌بندی شده و استفاده از فرآورده‌های دامی مورد تایید سازمان دامپزشکی از ضروریات است.

وی به فعالیت‌ واحدهای پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های استان در ایام محرم اشاره و تصریح کرد: در این راستا کشیک بیماری‌ها و اخذ گزارش تلفنی بیماری‌های اسهالی از مراکز بهداشتی و حساس نمودن مراکز بهداشتی درمانی در خانه‌های بهداشت تابعه، تشدید نظارت بر نحوه تهیه، طبخ و توزیع مواد غذایی در مجالس عزا و تشکیل جلسات هماهنگی بین واحدهای بهداشت محیط و بیماری‌ها از جمله اهم توصیه‌ها و فعالیت‌های واحدهای پیشگیری و مبارزه با بیماری استان است.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تشدید نظارت بر سرویس‌های بهداشتی و سیستم آبرسانی مساجد و تکایا و اماکن مذهبی در ایام محرم را یادآور شد و اضافه کرد: در این راستا اکیپ‌های ویژه همه‌گیرشناسی و مداخله در بحران با عضویت کارشناس زبده مبارزه با بیماری‌ها و بهداشت محیط، یک پرستار و پزشک آموزش دیده و کیف دارویی تشکیل شده است و بر امور نظارت می‌کند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان آگاه‌سازی مناطق مشهور به قمه‌زنی با هماهنگی مراکز بهداشتی درمانی، خانه‌های بهداشتی و پایگاه‌های بهداشتی را از دیگر اقدامات انجام شده برای مراقبت‌های بهداشتی عنوان کرد.

انتهای پیام/73004/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول