اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زنجان:

دشمن‌شناسی پیام 13 آبان بود

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: 13 آبان نشان داد، ملت ایران مردمی بصیر، دشمن‌شناس و آگاه هستند.

دشمن‌شناسی پیام 13 آبان بود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تقدیر از حضور گسترده مردم در راهپیمایی 13 آبان گفت:‌ ملت ایران به‌ویژه مردم زنجان حضور قوی، چشمگیر و معناداری در این راهپیمایی داشتند.

وی با اشاره به این‌که ملت ایران مردمی بصیر، دشمن‌شناس و آگاه هستند، خاطرنشان کرد: دنیا به چنین دشمن‌شناسی اعتراف کرد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه حتی سخنگوی کاخ سفید نیز به حضور قوی و قدرتمند ملت ایران اعتراف کرد، افزود: این امر نشان می‌دهد حضور مردم در صحنه تاثیرگذار است.

خاتمی با اشاره به اینکه طبق نظرسنجی‌های خود آمریکایی‌ها 65 درصد مردم ایران به آمریکا اعتماد ندارند، افزود: مردم به خوبی دشمن‌شناس هستند و هرگز فریب ظواهر را نمی‌خورند.

وی راهپیمایی 13 آبان را طوفان ملت ایران در برابر دشمنان دانست و خاطرنشان کرد:‌ خروش ملت در این روز حرف‌های بسیاری برای گفتن به دشمنان داشت.

خطیب جمعه زنجان با بیان اینکه مردم ایران هیچ‌گاه جنایت‌های آمریکا را فراموش نمی‌کنند، افزود: لیست جنایت‌های آمریکا علیه این ملت بسیار زیاد است.

وی با اشاره به مذاکرات ایران با گروه 1+5 تصریح کرد: این گروه باید اعتمادسازی لازم را داشته باشد.

خاتمی با بیان اینکه ایران همواره صداقت خود را نشان داده است، افزود:‌ در حال حاضر باید این گروه صداقت خود را نشان دهد.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب اسلامی مرجع تقلید جهان شیعه همواره دکترین سیاسی و نظامی انقلاب اسلامی را نظامی خالی از سلاح‌های کشتار جمعی معرفی کرده است، افزود: از نظر شرعی نیز این موضوع مورد توجه ملت ایران است.

امام جمعه زنجان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در حضور دانشجویان و دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: از دیدگاه مقام معظم رهبری دانشجویان ایرانی 30 سال پیش به جاسوسخانه بودن سفارتخانه‌های آمریکا پی‌برده‌اند.

وی با بیان اینکه امروز سفارتخانه این کشور در کشورهای اروپایی نیز به جاسوسخانه تبدیل شده است، افزود: حتی اروپایی‌ها نیز این امر را پذیرفته‌اند.

خاتمی با اشاره به اینکه آمریکا حتی به متحدان خود نیز رحم نکرده است، افزود:‌ جوانان ما 30 سال از تقویم جهان جلوتر هستند که این امر نشان‌دهنده بصیرت این افراد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود هیهات من‌الذله را هدف اصلی قیام ابا عبدالله‌الحسین (ع) دانست و افزود: این پیام سیدالشهدا باید همواره در جامعه ساری و جاری باشد.

خطیب جمعه زنجان همچنین با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری شفاف و روشن از تیم مذاکره‌کننده ایرانی دفاع کرد، افزود: متاسفانه جهان‌بینی برخی افراد از نوک‌بینی جلوتر نمی‌رود.

وی با بیان اینکه از دیدگاه مقام معظم رهبری تیم مذاکره‌کننده ایران نماینده مردم ایران است و نباید عده‌ای با تضعیف و توهین به این گروه جو جامعه را متشنج کنند، افزود: اگرچه مقام معظم رهبری بارها به این مسئله که به طرف مذاکره ایران اعتماد ندارم اشاره کرده‌اند اما حل مسئله هسته‌ای ایران از تاکیدات رهبری است.

انتهای پیام/73003/م40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول