اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران خبر داد

انتقال بخشی از دانش فنی مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی کشور به سمنان

رئیس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران گفت: با تلاش و حمایت در درجه اول مسئولان استان سمنان، بخشی از ظرفیت‏های علمی موجود در مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران و دانش فنی موجود در این مرکز به پژوهشکده مهدیشهر انتقال پیدا می‎کند.

انتقال بخشی از دانش فنی مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی کشور به سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان سمنان، سیدابوالحسن شاهزاده‎فاضلی در جلسه بحث و تبادل نظر در خصوص امکان‎سنجی جهت انتقال بخشی از فعالیت‎های مرکز ذخایر ژنتیکی به استان سمنان در فرمانداری شهرستان مهدیشهر با اشاره به اینکه استان سمنان واقعاً پتانسیل بسیار خوب و بالایی دارد، افزود: بر مبنای اطلاعات ذخایر ژنتیکی و زیستی موجود همکاری و تعامل مناسبی با پژوهشکده علوم سلولی و مولکولی جهاد دانشگاهی در شهرستان مهدیشهر می‏توان در زمینه‎های محصولات کشاورزی، دامداری و دامپروری و گونه‎های مختلف گیاهی، نهال‎های گردو و سایر محصولات و همچنین گونه‎های دامپروری و حیوانی صورت داد.

وی خاطر نشان کرد: پژوهشکده علوم سلولی و مولکولی مهدیشهر با حمایت در درجه اول مسئولان استان سمنان و شهرستان مهدیشهر، زیرساخت‎های لازم آن مانند ساختمان آماده شود، در همین فاصله ما آماده هستیم تا با دوستان در جهاد دانشگاهی استان سمنان تعاملات خوبی داشته باشیم.

رئیس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران ادامه داد: ما از لحاظ تنوع ژنتیکی و زیستی و ذخایر ژنتیکی زیاد داریم، استان سمنان اگر از حالا به فکر نباشد خیلی از این نژادها و گونه‎ها از بین می‎رود. استان سمنان که در زمینه‎های کشاورزی، باغی، گیاهی و جانوری غنی است و می‎تواند از خیلی از مراکز ژنتیکی دنیا سر باشد.

شاهزاده‎فاضلی تصریح کرد: پژوهشگاه رویان در دو بحث درمان ناباروری و بحث کارهای تحقیقاتی بر روی حوزه سلولی و مولکولی فعالیت می‎کند ولی آن چیزی که در مجموعه هر استان و یا هر جایی می‎خواهد شکل بگیرد باید با وضعیت بیولوژی و اکوسیستمی و نیازهای آن منطقه متناسب باشد و یک پرچم افتخار برای آن شهر، استان و آن منطقه و در نهایت برای کشور در عرصه بین‎المللی باشد.

انتهای پیام/2249/ق/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول