اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل:

ذخایر سدهای اردبیل 11 درصد کاهش یافته است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها و بروز خشکسالی ذخایر سدهای ما در استان اردبیل 11 درصد کاهش یافته است.

ذخایر سدهای اردبیل 11 درصد کاهش یافته است

داود نجفیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما در سال زراعی 91-90  سال پربار و پربرکتی را از لحاظ بارندگی‌ها و ذخایر آب پشت سر گذاشتیم به طوری که در برخی از سدها شاهد سرریز منابع آبی بودیم.

وی عنوان کرد‌: در سال زراعی گذشته به دلیل کاهش بارندگی‌ها نسبت به بلندمدت و میان‌مدت که حدود 11 درصد بوده است ما با مشکلات و چالش‌های جدی مواجه شدیم به طوری که تنها در سد یامچی میزان ذخیره آب 23 میلیون متر‌مکعب کمتر شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به کاهش منابع آبی در سایر سدها و در عوض افزایش مصرف آب در بخش کشاورزی و شرب افزود: امسال امیدواریم وضعیت نرمال و قابل قبولی را در ذخایر آبی در سطح استان شاهد باشیم که با کنترل‌ها و مراقبت‌های لازم امیدواریم کمبود سال‌های گذشته جبران شود اما این امیدواری‌ها می‌طلبد تا کشاورزان در مصرف آب کشاورزی و هموطنان نیز در مصرف آب شرب الگوهای مصرف را رعایت کنند.

ریالی از 53 میلیارد تومان سد گیوی در سال گذشته تزریق نشد

نجفیان در خصوص آخرین وضعیت سد گیوی نیز گفت: این سد با پیشرفت 84 درصد در حال اجراست اما همچنان با محدودیت منابع اعتباری روبروست.

این مسئول پیمانکار این پروژه را پیمانکار قوی و دارای صلاحیت حرفه‌ای اعلام کرد و یادآور شد: از اعتبار 53 میلیارد تومانی سال گذشته برای این پروژه ریالی تزریق نشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل قول داد با تامین منابع اعتباری و پرداخت 22 میلیارد تومان بدهی پیمانکار این پروژه تا آخر امسال آبگیری شود.

نجفیان فعالیت بیش از 2 هزار و 500 نفر در احداث و تکمیل این سد را یادآور شد و تصریح کرد: جاده دور این سد افتتاح شده و امیدواریم با بهره‌برداری از سد گیوی بیش از 2 هزار و 500 هکتار از اراضی و باغات پایین‌دست این سد آبیاری شود.

وی در پایان اذعان داشت: 10 تا 15 میلیون متر‌مکعب ذخیره‌سازی آب با همین هدف انجام می‌شود که امیدواریم در بهره‌برداری سریع از این پروژه همکاری جدی صورت گیرد.

انتهای پیام/62001/ل30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول