اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل زندان‌های قزوین:

زندان‌های قزوین مهیای ویژه برنامه‌های ماه محرم است

معاون اداره کل زندان‌های استان قزوین برنامه‌های سوگواری ایام ماه محرم در زندان‌های این استان را اعلام کرد.

زندان‌های قزوین مهیای ویژه برنامه‌های ماه محرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، محمد پیرویسی اظهار داشت: ایام ماه محرم و سوگواری سید و سالار شهیدان دانشگاهی تمام عیار برای تعمیق بخشیدن به باورها و ارزش‌های دینی است و باید از این فرصت برای ترویج فرهنگ عاشورایی در بین مددجویان بهره جست.

وی سیاهپوش کردن زندان‌ها، دعوت از سخنران برای تبیین و تشریح سیره امام حسین (ع) و واقعه کربلا، توزیع بسته‌های فرهنگی مرتبط و اهدا به خانواده زندانیان و برگزاری روزانه زیارت عاشورا را از برنامه‌های دهه اول ماه محرم ذکر کرد و گفت: برنامه‌های  سوگواری سید و سالار شهیدان با حضور مددجویان، سربازان و کارکنان برگزار می‌شود.

معاون اداره کل زندان‌های استان قزوین برگزاری نمایشگاه کتاب عاشورایی را از دیگر برنامه‌های زندان‌های این استان اعلام کرد و افزود: در این نمایشگاه علاوه بر ارائه کتب در موضوعات عاشورایی بخش ویژه‌‌ای به کتاب‌هایی در حوزه دینی، آشنایی با سیره و زندگانی معصومین (ع) اختصاص دارد.

پیرویسی بر احیا امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد و افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در زندان‌ها باید بیش از پیش با برنامه‌‌های ویژه ماه محرم نسبت به احیای آن در بین مددجویان تلاش کند.

وی برگزاری مراسم تعزیه‌خوانی در زندان مرکزی، اجرای مسابقات قرآنی، راه‌اندازی دسته‌‌های عزاداری و سینه‌زنی، چاپ روزنگار محرم، نصب نقشه حرکت امام حسین(ع) به سمت کربلا در همه زندان‌ها و تقدیر از مددجویان مداح را از دیگر برنامه‌های ویژه این ماه اعلام کرد.

معاون اداره کل زندان‌های استان قزوین به برگزاری نماز جماعت ظهر عاشورا تأکید کرد و گفت: نماز ظهر عاشورا اهمیت زیادی دارد و اقامه نماز ظهر عاشورا، ادای دین به آرمان‌های حسینی است.

پیرویسی متذکر شد: آنچه که اسلام را تا به حال زنده نگه داشته است، ایثارگری و جانبازی امام حسین (ع) و اصحاب و یارانش است و باید مجالس عزاداری امام حسین (ع) هر سال باشکوه‌تر از سال قبل برگزار شود.

انتهای پیام/77002/ق/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول