اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست سال جاری صورت گرفت

شرکت 70 زندانی خراسان جنوبی در کلاس‌های نهضت سوادآموزی

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی از شرکت 70 زندانی خراسان جنوبی در کلاس‌های نهضت سوادآموزی خبر داد.

شرکت 70 زندانی خراسان جنوبی در کلاس‌های نهضت سوادآموزی

محمدعلی اربابی امروز  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: درحال حاضر تحصیل و ادامه آن برای مددجویان در تمامی سطوح از نهضت سوادآموزی تا مقاطع دانشگاهی در زندان فراهم است.

وی با بیان این‌که در این راستا در شش ماهه نخست سال جاری 70 زندانی در کلاس‌های نهضت سوادآموزی شرکت کردند، ادامه داد: همچنین در این مدت کلاس‌های پایه ششم ابتدایی، راهنمایی، هنرستان با جمعیت 80 نفر در زندان‌های خراسان جنوبی تشکیل شده است.

تحصیل 10 زندانی در دانشگاه جامع علمی کاربردی بعثت 25 

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی تصریح کرد: ادامه تحصیل زندانیان در زمان تحمل حبس متوقف نمی‌شود، چرا که تحصیل در زندان، بازپروری و اصلاح مددجویان را به همراه دارد.

اربابی افزود: در این راستا کلاس‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی بعثت 25 با جمعیت 10 نفر برگزار شده است.

وی  اذعان داشت: آزمون این دوره‌های آموزشی برابر با برنامه‌ریزی‌های سازمان آموزش و پرورش در این مرکز برگزار و برای افراد شرکت‌کننده کارنامه صادر می‌شود.

کتابخوانی و مقاله‌نویسی در بین زندانیان

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی به آموزش‌های غیر رسمی در زندان‌های خراسان جنوبی نیز اشاره کرد و گفت: در شش ماهه نخست سال جاری دوره‌های آموزش احکام، اخلاق و اعتقادات در بین کارکنان، سربازان و زندانیان برگزار شده است.

اربابی با بیان این‌که در نیمه نخست سال جاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های اساسی زندگی در بین کارکنان، سربازان و زندانیان برگزار شده است، متذکر شد: همچنین در این مدت دوره‌های آموزشی در سایه‌سار نهج‌البلاغه و اندیشه‌های اخلاقی برای  زندانیان برگزار شده است.

وی برگزاری گفتمان‌ها و پرسمان‌های دینی در بین کارکنان، سربازان و زندانیان و کتابخوانی و مقاله‌نویسی در بین زندانیان به مناسبت‌های مختلف را از جمله دیگر آموزش‌های غیر رسمی در زندان‌های خراسان جنوبی عنوان کرد.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: تحصیل در زندان، بازپروری و اصلاح مددجویان را به همراه دارد و آنها را نسبت به تکرار اعمال مجرمانه برحذر می‌کند.

انتهای پیام/69022/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول