اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان عنوان کرد

900 زندانی بدهکار مالی در زندان‌های اصفهان

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر نزدیک به ۹۰۰ زندانی بدهکار مالی در سطح استان وجود دارد.

900 زندانی بدهکار مالی در زندان‌های اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رمضان امیری ظهر امروز در مراسم جشن توافق آزادی زندانیان جرائم غیر‌عمد که با حضور شاکیان در زندان مرکزی اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه هر ساله جشن گلریزان در مجموعه استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: این جشن گلریزان با حضور خیران و برای آزادی زندانیان جرائم غیر‌عمد شامل چک غیر کلاه‌برداری، مهریه، نفقه و بدهکاری مالی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 200 نفر در زندان مرکزی و 700 نفر در زندان‌های شهرستان‌ها بدهکار مالی وجود دارد، افزود: در حال حاضر نزدیک به 900 زندانی بدهکار مالی در سطح استان وجود دارد.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان با اشاره به اینکه  مجموع بدهی‌های 200 نفر 25 میلیارد تومان است، تصریح کرد: پرداخت چنین هزینه‌ای برای آزادی زندانیان از عهده ستاد دیه و دولت خارج است.

وی با اشاره به اینکه هئیت مدیره ستاد دیه آزادی زندانیان تصمیم گرفتند که برای رفع این مشکل از شاکیان دعوت کنند تا شاید با مشاهده وضعیت زندان با تخفیف بیشتری حاضر به رضایت شوند، ادامه داد: با استفاده از این روش مددجویان، خیران و اعضای هیئت مدیره امام موسی کاظم(ع)به همراه شاکیان در زندان حاضر شدند تا با توافقی که صورت می‌گیرد، بتوانند رضایت شاکیان را گرفته و زندانیان را آزاد کنند.

امیری با اشاره به اینکه 200 نفر در جشن آزادی زندانیان دعوت شدند، تاکید کرد: حدود 150 نفر دعوت را پذیرفتند که در صورت توافق متشاکی خود را از زندان آزاد کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح آزادی زندانیان از عید قربان تا عید غدیر است، اضافه کرد: در این راستا از تسهیلات وام‌ چهار درصد برای رفع بدهی زندانیان در نظر گرفته شده است که با شرایط ویژه برای باز‌پرداخت وام با ضامن پس از آزادی از زندان محقق می‌شود.

مدیر‌کل زندان‌های استان اصفهان به بیشترین جرائم در حوزه جرائم مالی اشاره کرد و گفت: از 200 مورد ذکر شده، 19 نفر دارای جرم تصادف منجر به دیه، 100 نفر محکومان مالی و بقیه زندانیان مهریه و نفقه هستند.

انتهای پیام/63012/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول