اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل:

اصلاح مددجویان محور حرکت امور زندان‌هاست

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل گفت: اصلاح مددجویان در تمام جنبه‌ها اعم از تربیتی و اخلاقی و نوع نگرش از وظایف خطیر امور زندان‌ها است.

اصلاح مددجویان محور حرکت امور زندان‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فتحی عصر امروز در نخستین بازدید خود پس از انتصاب به مدیرکلی امور زندان‌های استان اردبیل اظهار داشت: در زندان‌ها نقش اصلی و محوری را نیروهای صف ایفا می‌کنند.

وی تصریح کرد: هر چقدر یک مدیر یا نیروهای ستادی قوی برنامه‌ریزی کنند اگر نیروهای صف در اجرا موفق نباشند هیچ تغییر مثبتی در آن سازمان صورت نمی‌پذیرد.

فتحی با اشاره به ظرفیت، امکانات و نیروهای انسانی موجود در استان اردبیل خاطر نشان کرد: زندان‌های استان از نظر نیروی انسانی و امکانات دارای ظرفیت مثبت و قوی است و مدیریت قبلی نیز خوب عمل کرده است.

این مسئول اضافه کرد: برنامه بنده نیز استفاده بهینه از همین نیروها و امکانات با شتاب بیشتر برای پیشبرد برنامه‌ها و اجرای دستورالعمل‌های سازمانی است.

وی مشورت را اساس مدیریت موفق برشمرده و ادامه داد: چون شماها در صف مقدم اصلاح و تربیت هستید و از نزدیک با زندانی سر و کار دارید پس زندان و زندانی را بهتر می‌شناسید و به نیازها واقف هستید اینجاست که ضرورت دارد مورد مشورت قرار گرفته و از هم‌اندیشی شما بهره گرفته شود.

فتحی منابع انسانی را در تمامی مدیریت‌ها اساس دانسته و بیان کرد: ستاد و مدیریت بدون نیروهای صف معنا ندارد و به همین جهت بنده لازم دانستم تا اولین دیدارم را با نیروهای زندان داشته باشم.

مدیرکل زندان‌های استان بر استمرار این دیدارها و ایجاد بستر مناسب برای پرسش و پاسخ دوسویه میان مدیریت و کارکنان تاکید کرد و یادآور شد: باید نیروهای صف تمام تلاش خودشان را جهت رشد مجموعه و به تبع آن خودشان به کار گیرند.

در این نشست محبوبی رئیس زندان اردبیل نیز طی سخنان کوتاهی گزارشی از فعالیت‌های زندان ارائه کرده و گفت: تاکنون تمامی برنامه‌های زندان براساس برنامه عملیاتی بوده و تمامی موفقیت‌های کسب شده را مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران سخت‌کوش هستیم.

وی افزود: هر چند که کاستی‌هایی نیز داریم که امیدواریم با همفکری، همدلی، تدبیر و استفاده از تجربیات و نظرات مدیرکل محترم برطرف شود.

فتحی در ادامه این بازدید در آسایشگاه سربازان، نگهبانی خارج و دفتر اجرای احکام نیز حضور یافته و با پرسنل وظیفه، نیروهای یگان حفاظت و کارکنان اجرای احکام نیز دیدار و گفت‌وگویی صمیمانه داشت. 

ترغیب نیروها به کار تیمی همراه با تعامل سازنده برون و درون سازمانی 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین مدیرکل زندان‌های استان اردبیل در جلسه شورای اداری که با حضور رؤسای ادارات ستادی و مسئولان واحدهای اداره کل زندان‌های استان برگزار شد، با تاکید بر استفاده از ظرفیت نیروهای انسانی موجود در زندان‌های استان گفت: کار تیمی همراه با خرد جمعی و همدلی شتاب‌دهنده حرکت به سوی نیل به اهداف سازمانی است.

وی با اشاره به موضوع تکریم کارکنان افزود: اگر ما همدیگر را تکریم کرده و بزرگ بداریم بطور حتم خداوند نیز ما را بزرگ خواهد داشت.

فتحی با تشریح نظام‌های مدیریتی کارآمد و قوی از مسئولان زندان‌های استان خواست تا با ارزش‌گذاری نیروها و طرف مشورت قرار دادن آنها بستر رشد را برای همه خصوصاً نیروهای جوان و کارآمد مهیا سازند.

وی با تاکید بر لزوم کار تیمی برای نیل به اهداف تصریح کرد: در یک نظام مدیریتی قوی کار تیمی توأم با محبت به زیردستان، استفاده از خرد جمعی و ایجاد انگیزه رشد و فعالیت و مشارکت در انجام امور توسط همه نیروهای انسانی موجب موفقیت می‌شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: عیب‌های همدیگر را پوشش داده و نقاط قوت و مثبت را مطرح کرده و به نیروهای زیر مجموعه خود با دیده تکریم و نگاه مثبت بنگریم. فتحی انتساب به افراد و گروه‌ها را ملاک و معیار ارتقا و احراز پست‌ها و رشد کارکنان ندانسته و تاکید کرد: تنها راه ارتقا و رشد هر نیرو عملکرد مثبت و سازنده او در راستای سیاست‌های سازمانی است.

مدیرکل زندان‌های استان از مسئولان ادارات ستاد اداره کل خواست تا برای نیروهای زندان‌ها ارزش و جایگاه خاصی قائل شوند و مشکلات آنها را احصا کرده و از امور زندان‌ها غافل نشوند.

وی مسیر حرکت را شاخص‌های تعریف شده سازمانی دانسته و بر ارزیابی فعالیت‌ها براساس شاخص‌ها و محورهای اعلامی از سوی سازمان تاکید کرد.

فتحی به وجود همکاری سازنده و تنگاتنگ بین مسئولان تشکیلات قضایی استان با مسئولان زندان‌ها اشاره کرد و یادآور شد: در مراجع قضایی ظرفیت‌های بالایی جهت تعامل وجود دارد زیرا افراد شایسته و کاردان در رأس تشکیلات قضایی استان وجود دارند که معتقد به اصل همکاری و هم‌اندیشی هستند.

وی از مسئولان و رؤسای ستاد اداره کل خواست تا در راستای حوزه فعالیت خود ارتباط کاری ارزنده‌ای را با دستگاه‌های ذیربط اجرایی نیز برقرار کنند.

انتهای پیام/62001/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول