اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل ستاد دیه کشور:

نیمی از زندانیان تصادفات رانندگی فاقد گواهینامه بوده‌اند

مدیرعامل ستاد دیه با اشاره به آمارهای تحلیلی از زندانیان جرائم غیر عمد که به خاطر عجز از پرداخت دیه در زندان‌ها به سر برده‌اند، گفت: بر اساس آمارهای یکی از سال‌های اخیر نیمی از زندانیان تصادفات رانندگی فاقد گواهی‌نامه بوده‌اند.

نیمی از زندانیان تصادفات رانندگی فاقد گواهینامه بوده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سید اسدالله جولایی بعد از ظهر امروز در گردهمایی مدیران عامل ستاد دیه مرکز و شمال شرق کشور اظهار کرد: از مجموع زندانی‌های تصادفات نیز 80 درصد بیمه‌نامه نداشته‌اند.

وی با تاکید بر ارتقای سطح آموزش و فرهنگ رانندگی در جامعه افزود: آموزش‌هایی که از طریق رسانه ملی و سایر رسانه‌ها در این راستا می‌تواند ارائه شود، در ارتقای این فرهنگ تأثیر بسزایی دارد.

جولایی در ادامه با اشاره به اینکه ستاد دیه در خصوص زندانیان مهریه صرفاً به مهریه‌های معقول رسیدگی می‌کنند، تصریح کرد: تعیین مهریه‌های بالا از منظر شرع و عقل صحیح نبوده و بایستی جوانان به هنگام ازدواج به این مسئله توجه کنند.

وی از مهریه بالا به عنوان یک معضل اجتماعی یاد کرد و گفت: تعیین مهریه‌های بالا صرفاً بر اساس چشم و هم چشمی انجام می‌شود که این اصلاً درست نیست.

مدیرعامل ستاد دیه کشور بر آگاهی سازی جوانان و خانواده‌ها و همچنین آموزش ضمانت‌های قانونی پرداخت مهریه به جوانان را از سوی رسانه‌ها خواستار شد.

انتهای پیام/63002/ش20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول