اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طرح ارزیابی و نظارت

زندان‌های برتر در حوزه فرهنگی و تربیتی معرفی شد

زندان‌های مرکزی شیراز، لارستان و فیروزآباد در طرح ارزیابی و نظارت بر برنامه‌های فرهنگی و تربیتی زندان‌های فارس، به ترتیب اول تا سوم شدند.

زندان‌های برتر در حوزه فرهنگی و تربیتی معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل زندان‌های فارس، رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندان‌های فارس با تشریح شاخص‌های ارزیابی زندان‌ها در برنامه‌های فرهنگی و تربیتی زندان‌های این استان اظهار داشت: ملاک ارزیابی زندان‌ها، اجرای برنامه‌های ابلاغی فرهنگی و تربیتی سازمان در سال‌جاری، ارسال به موقع گزارش آماری و مستندات مربوطه، تهیه و طبقه‌بندی مستندات بر اساس دستورالعمل ابلاغی و در قالب طرح ارزیابی و نظارت بر برنامه‌های فرهنگی و تربیتی و ارسال به موقع مکاتبات بوده است.

حمیدرضا جهانگیری اضافه کرد: شرکت در جشنواره‌ها و مسابقات استانی، اجرای برنامه‌های ستاد اقامه نماز و شورای امر به معروف، ایجاد تعامل با دستگاه‌های فرهنگی شهرستان مربوط و دریافت کمک‌های فرهنگی و تدوین و اجرای برنامه‌های نوآورانه از دیگر ملاک‌های ارزیابی بوده است.

جهانگیری تصریح کرد: ابداع شیوه‌های جدید و کم‌هزینه در اجرای برنامه‌های فرهنگی با توجه به محدودیت اعتبارات و امکانات فرهنگی و تربیتی نیز از دیگر شاخص‌هایی است که مورد ارزیابی قرار گرفته است.

رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندان‌های فارس همچنین راه‌اندازی دارالحفظ در زندان مرکزی شیراز را از برنامه‌های ابداعی و جدید در سطح کشور معرفی کرد و گفت: برای نخستین بار در سطح زندان‌های کشور دارالحفظ قرآن کریم در سال‌جاری با ظرفیت آموزش و حفظ برای 250 زندانی در این زندان افتتاح شد.

وی همچنین نحوه ارزیابی و نظارت بر برنامه‌های فرهنگی و تربیتی زندان‌های استان فارس را در سطح کشور ابداعی نو و جدید معرفی کرد که به صورت نرم‌افزار طراحی شده است.

این مقام مسئول از دیگر برنامه‌های موفق در حوزه فرهنگی و تربیتی را برگزاری جشنواره استانی تئاتر زندانیان عنوان کرد و ابراز داشت: با توجه به حضور گسترده گروه‌های متعدد هنری زندانیان در جشنواره تئاتر، امسال جشنواره تئاتر زندانیان طی دو مرحله برگزار می‌شود.

جهانگیری ادامه داد: در مرحله نخست، هیئت داوران با حضور در زندان‌هایی که در جشنواره شرکت می‌کنند، نمایش‌های آنها را از نزدیک مشاهده و نمایش‌های برتر را انتخاب می‌کند.

رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندان‌های فارس افزود: پیش‌بینی می‌شود 35 گروه نمایشی در سال جاری با یکدیگر به رقابت بپردازند و هشت گروه برتر به جشنواره استانی راه می‌یابند و در مرحله پایانی نیز یک اثر نمایشی صحنه‌ای و یک اثر نمایش خیابانی به عنوان نمایش‌های برتر معرفی می‌شوند.

وی همچنین از حضور تیم فوتسال کارکنان زندان‌های این استان در مسابقات دسته یک کارکنان به میزبانی استان مازندران اشاره کرد و گفت: تیم کارکنان طی دو سال گذشته با بیش از 100 بازی تدارکاتی با آمادگی کامل روز سه‌شنبه این هفته در این دوره از مسابقات با مربیگری اسداللهی عزیزی از مربیان این استان شرکت می‌کنند و امیدواریم که نتایج خوبی کسب کنیم.

جهانگیری در ادامه از دستگاه‌های متولی در امور فرهنگی این استان تقاضا کرد در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از حبس و بازگشت مفید زندانیان به جامعه به عنوان عضوی از جامعه، به مسائل فرهنگی و تربیتی زندان‌ها توجه بیشتری داشته باشند.

وی همچنین اظهار داشت: خیران نیک‌اندیش که در مجامع مختلف مساعدت‌های نوع‌دوستانه دارند، این قشر از جامعه را نیز نادیده نگیرند زیرا با اجرا و توسعه برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها از آسیب‌های ناشی از حبس کاسته می‌شود و امنیت جامعه نیز ارتقا می‌یابد.

انتهای پیام/2448/غ/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول