اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان بویین زهرا:

تعامل مراجع قضایی و زندان‌ها به کاهش جمعیت کیفری کمک شایانی می‌کند

دادستان شهرستان بویین زهرا گفت: تعامل مراجع قضایی و زندان‌ها به کاهش جمعیت کیفری کمک شایانی می‌کند.

تعامل مراجع قضایی و زندان‌ها به کاهش جمعیت کیفری کمک شایانی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، ابوالفضل محبی اظهار داشت: افزایش تعامل و هم‌گرایی میان مراجع قضایی و زندان‌ها، به ناامن کردن جامعه برای قانون‌شکنان و کنترل مجرمان کمک شایانی می‌کند.

وی این تعامل را موجب افزایش ضریب پیشگیری از وقوع جرم برای تمام گروه‌های در معرض خطر مانند جوانان دانست و افزود: دستگاه قضایی با همکاری زندان‌ها در بهبود وضعیت رفتاری مددجویان و بازگشت آنها به جامعه اهتمام ویژه‌ای دارد.

دادستان شهرستان بویین زهرا بیان کرد: زندانیانی که با شرکت در برنامه‌های اصلاحی و تربیتی زندان‌ها توانسته‌اند افکار و رفتار ناهنجار خود را تغییر دهند و شورای طبقه‌بندی زندان آنان را تأیید کند، مشمول امتیازاتی از جمله تقلیل مجازات تحمل حبس می‌شوند.

محبی اجرای برنامه‌های اصلاحی از قبیل آموزش‌های قرآنی، فنی و حرفه‌ای و ایجاد اشتغال را اقدامی مؤثر برای اصلاح زندانیان برشمرد و اذعان داشت: در صورت تحقق تمامی این برنامه‌ها به سمت جامعه‌ای سالم‌تر گام بر می‌داریم.

این مسئول قضایی همچنین به برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه خانواده زندانیان اشاره کرد و گفت: در سال جاری باید به برگزاری دوره‌های آموزشی به ویژه مادران توجه خاص داشت؛ زیرا رشد و پرورش فکری و تربیتی مادران گام بلندی در راستای پیشگیری از بروز و تکرار جرم است.

انتهای پیام/77002/ل/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول