اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسئول فرهنگی زندان مرکزی سنندج:

400 مددجوی زندان مرکزی سنندج حافظ قرآن شده‌اند / قرآن محور کارهای فرهنگی در زندان است

کارشناس مسئول فرهنگی و مدرس قرآن کریم زندان مرکزی سنندج گفت: در حال حاضر 400 نفر از مددجویان این زندان حافظ سه جزء به بالا قرآن شده‌اند.

400 مددجوی زندان مرکزی سنندج حافظ قرآن شده‌اند / قرآن محور کارهای فرهنگی در زندان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدبهاءالدین حسینی عصر امروز در جریان بازدید نماینده مردم سنندج در مجلس و دادستان این شهرستان از زندان مرکزی سنندج اظهار کرد: تمامی مددجویان این زندان مخاطبان قرآن هستند.

به گفته این مدرس قرآن، اکثر قریب به اتفاق مددجویان زندان مرکزی سنندج در برنامه‌های قرآنی شرکت می‌کنند طوری که اکنون 400 نفر از آنها حافظ سه جزء به بالا قرآن شده‌اند.

وی تصریح کرد: ضمن اینکه 130 مربی قرآنی برای ارائه آموزش‌های لازم به مددجویان در زندان تربیت شده‌اند، 45 نفر نیز در مرحله حفظ کامل قرآن کریم هستند.

حسینی روند برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن در زندان سنندج را پیشرونده دانست و گفت: در حال حاضر کلاس‌های آموزشی قرآن به صورت هوشمند و با استفاده از تکنولوژی‌های نوین آموزشی تدریس می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر سنندج خاطرنشان کرد: مدت 8 سال است که زندان مرکزی سنندج در زمینه برنامه‌های قرآنی رتبه نخست کشوری دارد و استمرار این روند موجب کاهش جرایم و جلوگیری از بازگشت زندانیان به زندان می‌شود.

وی یادآور شد: مددجویانی که شاکی خصوصی نداشته باشند بنا بر میزان توجه آنها به قرآن و برنامه‌های فرهنگی زندان از تخفیفات ویژه‌ای بهره‌مند می‌شوند.

حسینی، مصداق این ادعا را کاهش احکامی چون اعدام و حبس ابد به درجات پایین‌تر در زندان مرکزی سنندج عنوان کرد.

وی همچنین گفت: در زمینه‌های اخلاق، معارف و احکام اسلامی در حد عمومی و تخصصی در زندان مرکزی سنندج کار می‌شود.

کارشناس مسئول فرهنگی زندان مرکزی سنندج اضافه کرد: گواهینامه‌های کل رشته‌های قرآنی در سطوح مختلف با تایید و مهر و امضای سازمان تبلیغات صادر می‌شود و این در خارج از زندان برای این افراد قابل استفاده خواهد بود.

حسینی، محور تمامی کارهای فرهنگی را قرآن دانست و گفت: هر آنچه که در دانشگاه‌ها در ارتباط با مباحث قرآنی تدریس می‌شود، در زندان مرکزی سنندج دنبال می‌شود به گونه‌ای که مددجویان زندان بعد از گذراندن این دوره‌ها مدرس تمام عیار قرآن می‌شوند.

وی، زندان مرکزی سنندج را زندان پایلوت برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در کشور ذکر کرد و افزود: به اذعان مسئولان کشوری که از این زندان بازدید داشته‌اند، زندان مرکزی سنندج با امکانات محدود چهره‌ای شاخص در بین زندان‌های کشور دارد.

کارشناس مسئول فرهنگی و مدرس قرآن کریم زندان مرکزی سنندج در پایان متذکر شد: اکثریت معتادان در این زندان تبدیل به افرادی شده‌اند که در خارج از زندان زمینه رهایی چندین نفر از بند اعتیاد را فراهم کرده‌اند.

انتهای پیام/79001/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول