اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگی و قضایی زندان‌های استان اردبیل خبر داد

از زندان‌های اردبیل در حفظ حقوق شهروندی تقدیر شد

رئیس اداره فرهنگی و قضایی اداره کل زندان‌های استان اردبیل گفت: هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی دادگستری استان اردبیل از اداره کل زندان‌های استان تقدیر کرد.

از زندان‌های اردبیل در حفظ حقوق شهروندی تقدیر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا عبدی عصر امروز در جلسه مسئولان هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی در اردبیل اظهار داشت: در پی بازرسی‌‌های به عمل آمده از زندان‌های استان اردبیل، دبیر هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی دادگستری استان با ارسال نامه‌ای برای رئیس کل دادگستری خواستار تشویق مدیرکل و رؤسای زندان‌های استان شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به حضور و بازدید مستمر اعضای هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی، دادگستری استان اردبیل متشکل از معاون قضایی، رئیس کل دادگستری و چند تن از قضات برجسته دادگستری از زندان‌های اردبیل، مشگین‌شهر، خلخال و گرمی در سال 91، دبیر این هیئت با ارسال نامه‌ای به رئیس کل دادگستری استان با وجود اشاره به کمبودهایی ناشی از اعتبارات ناکافی از نظر رعایت حفظ حقوق شهروندی در تمام جوانب به ویژه اهتمام به امور فرهنگی، بهداشتی، اشتغال و... وضعیت زندان‌ها را بسیار مطلوب و قابل تقدیر دانسته و خواستار تشویق رؤسا و مدیران زندان‌های استان شد.

عبدی در تشریح این دستاورد مهم با اشاره به تجلیل رئیس کل دادگستری از رؤسا و مدیران زندان‌های استان به خاطر اجرای مطلوب دستورالعمل‌های حفظ حقوق شهروندی زندانیان خاطر نشان کرد: ذات زندانبانی در نظام مقدس اسلامی بر پایه حفظ کرامت و شخصیت مددجویان و اصلاح و تربیت بنا شده است و جز این انتظاری از سیستم زندانبانی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی نمی‌‌رود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس اداره فرهنگی و قضایی زندان‌های استان با تاکید بر قرآن محور بودن تمامی برنامه‌های در حال اجرا در زندان‌های استان اضافه کرد: وقتی نگاه ما به زندانیان از منظر مولا علی (ع) باشد که نگاهش به گناهکاران از منظر توبه‌کنندگان است، ما نیز به عنوان رهپوی آن حضرت باید با دیدگاه اصلاح‌پذیری به مجرمان نگاه کنیم.

وی بیان کرد: اگر ما به عنوان فرد اصلاح‌کننده در عرصه اصلاح و تربیت نفوس به خطا رفته فعالیت می‌کنیم وظیفه حکم می‌کند تا در گام اول نسبت به رعایت حقوق بشری و دینی بزهکاران نگاه جدی را معطوف کنیم.

انتهای پیام/62001/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول