اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره زندان قروه خبر داد

مشارکت مددجویان زندان قروه در فعالیت‌های خدماتی و اجتماعی

رئیس اداره زندان قروه از مشارکت دادن مددجویان این ندامتگاه در اجرای طرح‌های خدماتی و اجتماعی خبر داد.

مشارکت مددجویان زندان قروه در فعالیت‌های خدماتی و اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، امیرارسلان آل‌بابویه عصر امروز در نشست انجمن حمایت از زندانیان این شهرستان گفت: هدف از اجرای این طرح، حفظ و ارتقای شخصیت اجتماعی مددجویان است.

وی افزود: در این طرح مددجویان با کنترل از راه دور در فضایی خارج از زندان به انجام کارهای مرتبط با خدمات شهری و اجتماعی می‌پردازند که اجرای آن در مدت زمان کوتاهی که از عمر آن می‌گذرد، حاکی از تاثیر مطلوب آن بر شخصیت مددجویان بوده است.

آل‌بابویه خاطرنشان کرد: در فضای زندان نیز، بخش‌های حرفه‌آموزی و آموزش مهارت به مددجویان در قالب طرح‌های مختلفی فعال است که با استقبال گسترده آنان فراهم شده است.

به گفته وی، پس از فراغت مددجویان از حبس، گواهی معتبر فنی و حرفه‌ای به مددجویان داده می‌شود.

وی افزود: در راستای فراهم کردن زمینه اشتغال مددجویان پس از آزادی، تفاهم‌نامه‌هایی با برخی از ادارات شهرستان عقد شده است.

رئیس اداره زندان قروه افزود: زندانیان پس از آزادی نیز نباید رها شوند بلکه باید با مشاوره و راهکارهای هدایت‌کننده، زمینه حضور مؤثر مددجویان در اجتماع فراهم شود.

وی انجام امور فرهنگی را زیربنای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در این ندامتگاه اعلام کرد و گفت: با برگزاری کلاس‌های آموزشی، اخلاق، احکام، مباحث دینی و اعتقادی، تلاوت قرآن کریم، آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم، حفظ و تفسیر و برگزاری نمازهای جماعت و ترغیب مددجویان به اقامه نماز، درصدد آشنایی بیشتر مددجویان با اعتقادات دینی و مذهبی هستیم، چراکه معتقدیم در بازسازی شخصیت و اصلاح و تربیت، منبعی غنی‌تر از احکام الهی و آموزش‌های دینی وجود ندارد.

‌آل‌بابویه با بیان اینکه در حال حاضر 60 درصد مددجویان این ندامتگاه در برنامه‌های قرآنی شرکت دارند، گفت: از آغاز اجرای طرح قرآن درمانی در زندان، چندین نفر موفق به حفظ چند جزء قرآن کریم شده‌اند.

وی در ادامه از ارائه آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به زندانیان خبر داد و افزود: 30 درصد از زندانیان نیز مشغول آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و صنایع‌دستی هستند.

وی همچنین از فعالیت کارگاه تولید کیسه زباله در این ندامتگاه خبر داد و گفت: عواید حاصل از فروش این محصولات صرف کمک به مددجویان و خانواده‌های آنان می‌شود.

به گفته آل‌بابویه، سرقت، مواد مخدر و جرایم مالی بیشترین عامل حبس افراد در ندامتگاه است.

انتهای پیام/79009/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول