اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران اردبیل:

باورسازی دینی رسالت سنگین علماست

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان اردبیل گفت: باورسازی دینی یکی از عظیم‌ترین رسالت و نقش روحانیان در ترویج مبانی ارزشی و اعتقادی در جامعه است.

باورسازی دینی رسالت سنگین علماست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام امیر کاظمی عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی مدیران و معاونان مدارس علمیه خواهران اردبیل که با هدف ارتقای کیفی فعالیت‌های مدارس استان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه علما و روحانیان از صدر اسلام در انتقال مفاهیم دینی نقش پیشتاز داشتند و در این امر نیز توان و قدرت خود را به نمایش گذاشتند امروز بیش از هر زمان دیگر ضرورت دارد در این باب حرکتی واقعی صورت بگیرد.

وی به ضرورت و لزوم برگزاری این جلسات با هدف رشد و پیشرفت دادن برنامه‌های حوزه علمیه خواهران و در متن کار و الگو بودن مدیران و کادر مدارس تصریح کرد: هر کدام از این حوزه‌ها در جایگاه خود نقش و رسالتی عظیم بر عهده دارند.

کاظمی نقش مبلغ بودن همه طلاب را یادآور شد و اضافه کرد:‌ کار اصلی همه ما تبلیغ است و باید کلام ما با طلاب و دیگران کلام الهی باشد و طوری صحبت کنیم که در دل‌ها جای بگیرد و کمتر دغدغه دینی و اعتقادی داشته باشیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: باید تأسف خورد که این دغدغه حتی در بین متدین ما کم‌رنگ‌تر شده و فضاسازی دینی و مذهبی باید ایده‌آل باشد چرا که نباید دین را براساس سلیقه خود تبیین کرد بلکه بهتر آن است که باورسازی دینی مد نظر باشد.

وی بیان کرد: اینکه خیلی‌ها دین را قبول دارند ولی باور و نگاه عمیق به دین را نمی‌پذیرند، یادآور شد: ضرورت دارد بصیرت‌افزایی و نگاه نافذ خود را بیشتر به کار گیریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان ادامه داد: ما مسئولان حوزه‌ها همیشه در داخل و خارج حوزه زیر ذره‌بین قرار داریم و برای اینکه الگویی خوب باشیم باید زندگی بزرگان و ائمه را مطالعه کنیم که آنها چگونه زندگی کردند تا عمل و رفتار آنها برای ما الگو باشد.

کاظمی گفت: طلبه باید به دو بال علم و تهذیب مجهز باشد چرا که یکی بدون دیگری به درد نمی‌خورد.

وی افزود: در حوزه‌های علمیه باید به پژوهش هم اهمیتی ویژه داد به طوری که با چند مسابقه اختیاری نمی‌شود پژوهشگر ساخت بلکه آموزش باید با محوریت پژوهش باشد و کارهای انجام شده و ضروری به وقت دیگر واگذار نشود.

کاظمی تصریح کرد:‌ حسن پژوهش این است که مکان و زمان خاصی نمی‌شناسد و برای همه قابل انجام است و این حرکت پژوهش‌محورانه نقش بسزایی در تقویت کیفی کارها دارد.

در ادامه این جلسه مدیران و هر یک از معاونان کمیسیون‌های تشکیل شده به طرح مشکلات و مباحث خود پرداخته و موضوعات مختلفی را بیان کردند.

انتهای پیام/62001/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول