اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور:

وزنه تبلیغ در دانشگاه‌ها به سمت مسائل اعتقادی باشد

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به مسئولیت سنگین مبلغان دینی در دانشگاه‌ها، گفت: باید وزنه کار شما به سمت مسائل اعتقادی و پاسخگویی به سئوالات دینی باشد.

وزنه تبلیغ در دانشگاه‌ها به سمت مسائل اعتقادی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری امشب در گردهمایی مبلغان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به دعای حضرت موسی(ع) و درخواست شرح صدر ایشان از خداوند اشاره کرد و اظهار داشت: این امر یعنی شرح و سعه صدر در حقیقت ابزاری برای تبلیغ بهتر دین خداست.

وی افزود: مبلغان و روحانیون باید از خداوند بخواهند علم، ایمان و سعه صدرشان را افزایش دهد تا بتوانند تبلیغی صحیح و خالصانه داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه تبلیغ در عرصه‌های گوناگون وظیفه طلاب و روحانیون است، گفت: تبلیغ در یک حوزه نیاز امروز جامعه را برآورده نمی‌کند.

وی ادامه داد: نیازهای اجتماع متفاوت و در عرصه‌های گوناگونی همچون سیاست، اجتماع و فرهنگ است بنابراین مبلغان دینی هم باید در این امور سررشته داشته باشند و بتوانند مسائل را به خوبی برای مردم تبیین کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اهمیت آشنا بودن طلاب با تاریخ تحلیلی اسلام، آیات و روایات مختلف به منظور حضور روحانیون در دانشگاه‌ها، عنوان داشت: دانشجویان مانند دیگر مردم و بیشتر از آنها در حوزه‌های گوناگون سوالاتی دارند که باید پاسخ صحیح را در اختیارشان گذاشت.

امام جمعه قم، استواری پیام مبلغان هم‌شأن با حوزه‌های علمیه را مورد تأکید قرار داد و گفت: همین حوزه‌ها افراد برجسته‌ای مانند مطهری، مفتح، بهشتی و باهنر را تحویل اجتماع دادند و امروز هم باید همان استدلال و منطق در کلام روحانیون ما جریان داشته باشد.

وی اضافه کرد: مبلغان باید دارای ویژگی‌هایی همچون اسلام‌شناسی در معنای صحیح واژه باشند؛ یادگیری فقه برای تبلیغ کفایت نمی‌کند و در این میان فهم عمیق دین مهم است زیرا تبیین و توضیح ابعاد مختلف زندگی دینی لازم و ضروری است.

آیت‌الله حسینی بوشهری، آشنایی روحانیون و حوزویان با محیط‌های دانشگاهی و نیازهای اساتید و دانشجویان را ره‌آورد تبلیغ در موسسات آموزش عالی دانست و تصریح کرد: به یقین پس از اینکه این دسته از مبلغان به شهر و دیار خود بازگشتند سیر مطالعاتی ویژه‌ای را برای پاسخگویی به اقشار تحصیل‌کرده در پیش خواهند گرفت.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تأکید بر خداترسی به عنوان بن‌مایه کار روحانیون و مبلغان دین، گفت: مبلغانی که این ویژگی را داشته باشند می‌توانند تاثیر بیشتری بر اجتماع بگذارند.

وی، انجام وظیفه و نیت خالصانه در تبلیغ دین را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های روحانیون دانست و بیان داشت: مخاطب‌شناسی و تبیین صحیح شبهات برای آنها اهمیت ویژ‌ه‌ای دارد که صبر و حوصله جزء ابزارهای آن به شمار می‌روند؛ باید بدانیم که همه شبهات جنبه علمی نداشته و نیاز به مبانی منطقی و علمی خاصی هم ندارند ولی با صبر می‌توان به همه آنها جواب داد.

آیت‌الله حسینی بوشهری از روحانیون خواست با مراکز مشاوره و تبلیغ در ارتباط باشند و افزود: این امر سبب می‌شود حتی اگر جواب سوالی را ندانید بتوانید پس از مشورت گرفتن پاسخ صحیح را در اختیار جوانان بگذارید زیرا جواب غلط تاثیرات بدی خواهد داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه روحانیون نباید ادای روشنفکری در دانشگاه‌ها دربیاورند، بیان داشت: هرچند لازم است مبلغان دینی با همه مسائل روز آشنا باشند ولی بدانید که دانشجویان به میزان کافی روشنفکر دیده‌اند و آنچه از روحانیون انتظار دارند تبیین و تبلیغ صحیح دین خداست.

وی با اشاره به مسئولیت سنگین مبلغان دینی در دانشگاه‌ها عنوان داشت: باید وزنه کار شما به سمت مسائل اعتقادی و پاسخگویی به سوالات دینی باشد ولی از جوابگویی به مسائل سیاسی آنجا که مورد نیاز دانشجویان است نباید پرهیز کرد.

آیت‌الله حسینی بوشهری، خواستار دفاع منصفانه از نظام اسلامی شد و ابراز کرد: باید اصل نظام و ولایت فقیه را به خوبی برای جوانان تبیین کرده و مورد حمایت قرار دهیم و در این میان از مسئولان اجرایی بدون رعایت انصاف دفاع نکنیم زیرا آنها دچار اشکالاتی هستند ضمن اینکه بیان مسائل بی‌پایه و اساس نیز تاثیر بدی بر تبلیغ خواهد گذاشت.

انتهای پیام/78004/ذ40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول