اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه دشتی:

موثرترین شیوه امر به معروف و نهی از منکر تبلیغ عملی است

فرمانده سپاه امام رضا(ع) شهرستان دشتی گفت: نخستین و مؤثرترین شیوه در امر به معروف و نهی از منکر تبلیغ عملی و تذکر لسانی است.

موثرترین شیوه امر به معروف و نهی از منکر تبلیغ عملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، مراد کاظمی صبح امروز در همایش ستاد امر به معروف و نهی از منکر که در محل تالار فرهنگ‌سرای شهید شهریاری خورموج برگزار شد، گفت: ماه محرم و نهضت عاشورا مدرسه عشق و گستره‌ای است که در آن فضیلت‌ها و خوبی‌ها نمایان و ضدارزش‌ها در آن محو می‌شود.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) شهرستان دشتی افزود: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه الهی و از احکام عملی مسلمانان و از نظر شیعه از فروع دین است.

وی با بیان اینکه واداشتن افراد جامعه به انجام کارهای واجب و حتی مستحب امر به معروف و بازداشتن از کارهای حرام نهی از منکر است، گفت: حضور اعضا در شورای امر به معروف و نهی از منکر موجب کمک به اصلاح اوضاع کشور خواهد شد.

کاظمی گفت: قرآن وعده داده است، کسانی که امر به معروف و نهی از منکر انجام می‌دهند و کارهای نیک پیشی می‌گیرند از صالحانند.

وی بیان داشت: حضور آمران به معروف و ناهیان از منکر در جامعه اسلامی موجب توسعه معروفات و کنترل منکرات در حوزه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در بدنه بسیج نهفته شده است، می‌شود.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) شهرستان دشتی افزود: نخستین و مؤثرترین شیوه در امر به معروف و نهی از منکر تبلیغ عملی و تذکر لسانی است.

وی تاکید کرد: باید از ظرفیت‌های شهرستان در زمینه اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر استفاده شود که طبق اصل هشتم قانون اساسی در جمهوری اسلامی دعوت به خیر وظیفه همگانی و متقابل مردم نسبت به یکدیگر است.

کاشمی خاطرنشان کرد: یکی از ماموریت‌های اصلی و ویژه سازمان بسیج مستضعفین در چند سال اخیر تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج بوده است.

وی تاکید کرد: آحاد جامعه اسلامی برای همگانی کردن اجرای این دو فریضه الهی با هماهنگی با بسیجیان تلاش کنند.

کاظمی گفت: بسیج به عنوان نیرویی خواهد بود که خودش در این عرصه و ماموریت حضور پیدا می‌کند و در متن و مدیریت جامعه مروج امر به معروف و نهی از منکر خواهد بود.

انتهای پیام/66001/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول